حمله هوایی اوکراین به گنبد واحد ششم نیروگاه اتمی زاپاروژیه


حمله هوایی اوکراین به گنبد واحد ششم نیروگاه اتمی زاپاروژیه

نیروگاه اتمی زاپاروزیه اعلام کرد، نیروهای مسلح اوکراین به گنبد واحد ششم نیروگاه اتمی زاپوروژیه حمله کردند، این حملات خسارت یا تلفات جدی در بر نداشتند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه روابط عمومی نیروگاه اتمی زاپاروژیه آمده است: "حمله نیروهای مسلح اوکراین به گنبد واحد ششم نیروگاه نیروگاه زاپوروژیه انجام شد. این حمله خسارت یا تلفات جدی در پی نداشت. هیچ تهدیدی مبنی بر نقض محدودیت های ایمنی نیز وجود ندارد."
اوایل روز یکشنبه پهپادهای کامیکازه اوکراینی به قلمرو نیروگاه اتمی زاپاروزیه حمله کردند که به بخش های غذاخوری و بندرگاه برای انجام شد.
نیروگاه هسته ای زاپاروژیه در ساحل سمت چپ دنیپر در نزدیکی انرگودار واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه در اروپا از نظر تعداد واحد و ظرفیت نصب شده است. در اکتبر 2022، این تاسیسات تحت کنترل روسیه قرار گرفت. اکنون تمام واحدهای آن تعطیل شده اند، تجهیزات مطابق با مقررات تحت کنترل دقیق استانداردهای ایمنی تشعشع نگهداری می شود. از 1 سپتامبر 2022، متخصصان آژانس بین المللی انرژی اتمی در این نیروگاه مشغول به کار هستند.
نیروهای مسلح اوکراین به طور مرتب نیروگاه هسته ای را مورد حملات خود قرار می دهند. بدین ترتیب اوکراین روز جمعه با پهپادهای رزمی به مناطق بندرگاه باری و ایستگاه شماره 2 نیتروژن-اکسیژن حمله کرد اما به زیرساخت های حیاتی آسیبی وارد نشد.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد، مسکو به مقامات کی یف و غرب نسبت به هرگونه تلاش برای حمله یا بی ثبات کردن وضعیت در نیروگاه اتمی زاپاروزیه هشدار می دهد. علاوه بر این، مسکو از آژانس می‌خواهد که فعالانه از کارشناسان حاضر در ایستگاه برای ثبت همه حملات از طرف اوکراینی استفاده کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ مجید رضوی متاسفانه