بازار سرمایه می‌تواند در کنترل تورم کمک‌کننده باشد


بازار سرمایه می‌تواند در کنترل تورم کمک‌کننده باشد

یک نماینده مجلس با بیان این که بازار سرمایه می‌تواند در حفظ و کنترل تورم و نیز تامین مالی برای بنگاه‌ها کمک‌کننده باشد، گفت: در صورت تامین مالی بنگاه‌ها در بازار سرمایه شاهد رونق تولید در اقتصاد کشور خواهیم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، علیرضا شهبازی، با بیان این که مشارکت جدی و فراگیر مردم تأثیر بسزایی در تحقق شعار سال خواهد داشت، گفت: به نظر می‌رسد، بازار سرمایه بهترین محل برای سرمایه‌گذاری‌ها و حضور گسترده مردم است.

وی به توصیه مقام معظم رهبری با اشاره به این که باید موانع حضور مردم در بخش تولید برطرف شود و ظرفیت‌های بزرگ مردمی فعال شود، افزود: به منظور رشد تولید، مهار تورم و بهبود شرایط اقتصادی و معیشت جامعه بازار سرمایه برای هدایت نقدینگی‌ها به سمت تولید بسیار موثر است چرا که می‌تواند تعداد گسترده‌ای از مردم را به سمت خود جذب و با جمع آوری نقدینگی‌های سرگردان آنها رشد تولید را در کشور رقم بزند.

این نماینده مجلس در ادامه عنوان کرد: دولت باید اهتمام خود را بر رشد بورس بگذارد تا شاهد حضور درست همراه با شناخت و اطلاعات درست مردم از بازار سرمایه باشیم. همچنین، باید با درایت و مدیریت خوب مردم را به سمت بازار سرمایه هدایت کرد تا از این طریق در تولید مشارکت داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه گفت: بحث حضور مردم و جذب سرمایه‌های کوچک آنان در بورس و همچنین مشارکت در تولید به طور قطع، در تمام شاخصه‌های اقتصاد موثر است.

شهبازی با اشاره به جایگاه بورس در تحقق شعار سال تصریح کرد: شعار جهش تولید با مشارکت تولید نقش بسزایی در بازارسرمایه دارد چرا که از این طریق می‌توان اعتماد از دست رفته مردم را بازگرداند و حضور آنها را در بخش‌های مختلف تولید پررنگ‌تر کرد.

این نماینده مجلس با بیان این که بازار سرمایه می‌تواند در حفظ و کنترل تورم و نیز تامین مالی برای بنگاه‌ها کمک‌کننده باشد، گفت: در صورت تامین مالی بنگاه‌ها در بازار سرمایه شاهد رونق تولید در اقتصاد کشور خواهیم بود.

منبع : سنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا