دقت موشک های اسکندر-ام افزایش یافت


 دقت موشک های اسکندر-ام افزایش یافت

بر اساس تجربه عملیات ویژه روسیه، دقت موشک های اسکندر-ام افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک، اولگ ریازانتسف، مدیر کل هلدینگ مجتمع های با دقت بالا (بخشی از «روس تخ»)، موشک های سامانه موشکی عملیاتی-تاکتیکی اسکندر-ام بر اساس تجربه در عملیات ویژه اصلاح شد، دقت آنها در اصابت به اهداف افزایش یافت.
ریازانتسف در مورد موشک هوابالستیک 9M723 اسکندر-ام خاطرنشان کرد: "این مجموعه به سرعت برای مطابقت با واقعیت‌های مربوط به عملیات ویژه روسیه اصلاح شد».
سامانه اسکندر دارای چندین کلاهک متعارف مختلف است، از جمله کلاهک مهمات خوشه‌ای، کلاهک انفجاری هوا-سوخت با انفجار تقویت شده، کلاهک منفجره گلوله افشان، یک کلاهک نفوذ کننده به زمین برای سنگرشکنی و یک دستگاه پالس الکترومغناطیسی برای مأموریت‌های ضد رادار.
این موشک همچنین می‌تواند کلاهک‌های هسته ای را حمل کند. موشک بالستیک کوتاه برد اسکندر اولین بار در سال ۱۹۹۶ پرتاب شد. در زمان معرفی، این موشک پیشرفته‌ترین موشک در نوع خود به حساب می‌آمد. سامانه موشکی اسکندر ام در سال ۲۰۰۶ به‌طور رسمی توسط ارتش روسیه پذیرفته شد.
سامانه موشکی متحرک جاده‌ای اسکندر مجهز به دو موشک بالستیک کوتاه برد است که قدرت شلیک واحدهای موشکی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. هر موشک را می‌توان به‌طور مستقل هدف‌گیری کرد. این موشک‌ها قادر به زدن اهداف متحرک نیز هستند، چراکه می‌توان مختصات هدف موشک را زمانی که در حال پرواز است تغییر داد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سخنگوی نیروهای مسلح: دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم