تشکیل کارگروهی برای پیگیری اجرای قانون اساسی


تشکیل کارگروهی برای پیگیری اجرای قانون اساسی

معاون حقوقی رییس جمهور گفت: هیئت پیگیری اجرای اصول مغفول مانده قانون اساسی تشکیل شده که بررسی اصول اقتصادی در اولویت این هیئت است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد دهقان درباره آخرین اقدامات معاونت حقوقی در زمینه پیگیری اصول مغفول مانده اجرای قانون اساسی بیان کرد: از مدتی قبل هیئت پیگیری اجرای قانون اساسی را تشکیل دادیم و براساس مصوبه هیئت که با ابلاغ رییس جمهور انجام شده، اصول مختلف قانون اساسی با اولویت اصول اقتصادی، مورد توجه این هیئت است و کارگروه های چهارگانه ای را برای پیگیری اجرای اصول قانون اساسی تشکیل دادیم و جمعی از اساتید در حال کمک در این زمینه هستند.

وی ادامه داد: یکی از این کارگروه ها راجع به اصول مغفول مانده قانون اساسی است که در حال بررسی مساله هستند. ممکن است که بخشی از این اصول اجرا شده باشد، ولی به صورت کامل اجرا نشده باشد بنابراین در دستور کار ماست و به صورت مدام یک مجموعه ای دارند بر اصول قانون اساسی نظارت می کنند تا آنجایی که اجرا نشده یا نسبت به آن غفلت شده یا نسبت به آن ناقص کار انجام شده، را پیگیری کنند.

دهقان در پاسخ به این پرسش که با توجه به بررسی ها، کدام اصول قانون اساسی نسبت به سایر اصول بیشتر مغفول مانده است؟ گفت: از اصولی که ناقص اجرا شده یا اینکه کمتر به آنها توجه شده، یک فهرستی تهیه شده و ما در حال تحلیل این فهرست هستیم؛ پس از آن به رییس جمهور و دولت و دستگاه های ذی ربطی که مربوط به آن اصول هستند، اعلام می شود تا مسایل با وضعیت بهتری دنبال شود.

منبع : شفقنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله نظامیان اسرائیلی به دانش‌آموزان