مهبد مقدم، بنیان‌گذار پلتفرم جینیس، درگذشت


مهبد مقدم، بنیان‌گذار پلتفرم جینیس، درگذشت

سایت جینیس خبر درگذشت مهبد مقدم، بنیانگذار و کارآفرین ایرانی-آمریکایی را رسماً تأیید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مهبد مقدم، بنیان‌گذار ایرانی-آمریکایی جنجالی جینیس (Genius) و اِورپدیا (Everipedia)، ماه گذشته به‌دلیل عوارض ناشی از تومور مغزی درگذشته است. این خبر با انتشار پستی در وب‌سایت جینیس منتشر شد.

استارتاپ‌ها در هفته‌ی جاری از فوت مقدم مطلع شدند و بسیاری افراد در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) به او ادای احترام کردند. جاش کاستین، نویسنده‌ی سابق سایت تِک‌کرانچ که قبلاً مصاحبه‌ای با مقدم داشت، درمورد درگذشت او نوشت: «روحش شاد. او فردی پیچیده، جسور و گاه مشکل‌ساز، اما واقعاً بامزه، باهوش و البته همیشه منحصربه‌فرد بود.»

مقدم در لس‌آنجلس زندگی می‌کرد و پس‌ از گذراندن حدود ۲۰ ماه در شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر Mucker Capital به‌عنوان کارآفرین، روی طرح‌هایی برای کمک به خالقان محتوا برای دریافت دستمزد مستقیم‌تر در ازای کارشان تمرکز کرده بود.

حاصل یکی از تلاش‌های اخیر مقدم، HellaDoge بود؛ پلتفرمی اجتماعی که در ازای تولید محتوای مرتبط با دوج‌کوین، همین رمزارز را به کاربران پرداخت می‌کرد. ایده‌ی اصلی این بود کاربران HellaDoge برخلاف فیسبوک یا ایکس که از تعامل کاربرانشان درآمد تبلیغاتی ایجاد می‌کنند، به‌طور مستقیم از مشارکتشان سود ببرند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892181

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله نظامیان اسرائیلی به دانش‌آموزان