علت عدم پذیرش اوکراین در ناتو مشخص شد


علت عدم پذیرش اوکراین در ناتو مشخص شد

اقتصادنیوز: نیویورک تایمز خبر داد: آلمان و آمریکا نسبت به پذیرش کی‌یف برای پیوستن به ناتو تعلل می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، روزنامه نیویورک تایمز همچنین نوشت مقام‌های کشورهای عضو ناتو به شدت نگران هستند که پیوستن اوکراین به این ائتلاف باعث شود تا این ائتلاف نظامی به ورطه بزرگترین نبرد زمینی در اروپا از ۱۹۴۵ وارد شود.

برلین و واشنگتن که مخالف آغاز مذاکرات پیوستن اوکراین به ناتو در نشست ژوئیه این ائتلاف در آمریکا هستند، قرار است این نگرانی‌ها را به اشتراک بگذارند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز چهارشنبه به اعضای ائتلاف تاکید کرد تا به جای اهدای داوطلبانه، بر تامین کمک‌های موثر به اوکراین تمرکز کنند.

وی همچنین بسته پنج ساله ۱۰۷ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را پیشنهاد کرده که همچنین باعث می‌شود ناتو مسؤولیت بیشتری را به جای ایالات متحده در زمینه هماهنگی کمک‌ها بر عهده بگیرد.

خبر مرتبط
اعتراف دبیر کل ناتو درباره جنگ روسیه و اوکراین

استولتنبرگ اظهار کرد جنگنده‌های اف-۱۶ راه‌حل معجزه‌آسایی که پیروزی نهایی اوکراین را در جنگ با روسیه رقم بزنند نیستند.

در این میان، چند تن از دیپلمات‌های غربی به نیویورک تایمز گفتند که به نظر می‌رسد این طرح به این آسانی‌ها اجرایی نشود.

یکی از سفرای سابق آمریکا در ناتو گفته، به نظر می‌رسد واشنگتن به طور ضمنی مخالف این ابتکارعمل است چون نقش آمریکا را در هماهنگی کمک‌ها از بین می‌برد.

خبر مرتبط
بیانیه مهم وزارت دفاع روسیه درباره پهپادهای اوکراینی

اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۵۳ فروند پهپاد اوکراین را در مناطق مختلف از جمله در منطقه روستوف سرنگون کرده است.

مجارستان دیگر عضو ناتو نیز علنا مخالف هرگونه اقدامی است که منجر می‌شود ائتلاف درگیر جنگ اوکراین شود.

همچنین هنوز مشخص نیست که ناتو چطور می‌تواند اعضایش را برای مشارکت در یک بسته ۱۰۰ میلیارد یورویی برای چنین دوره طولانی متقاعد کند.

نیویورک تایمز همچنین در ادامه می‌نویسد اگر روسیه به عقب راندن نیروهای کی یف ادامه دهد، هیچ‌ یک از این موارد تا تابستان ممکن است اهمیتی نداشته باشد چون اوکراین در معرض خطر شکست در این جنگ قرار می‌گیرد.

روسیه، بارها ارسال تسلیحات و کمک‌های نظامی غرب به اوکراین را محکوم کرده و هشدار داده که این اقدامات تنها باعث طولانی شدن جنگ می‌شود. مقام‌های مسکو نیز غرب را متهم کرده‌اند که از اوکراین به عنوان وسیله‌ای برای تحمیل شکست استراتژیک روسیه استفاده می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!