واکنش تند پاکستان به اظهارات وزیر دفاع هند


واکنش تند پاکستان به اظهارات وزیر دفاع هند

اقتصادنیوز : سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات وزیر دفاع هند که گفته بود؛ «دهلی‌نو، برای تعقیب و کشتن تروریست‌ها وارد پاکستان می‌شود»، همسایه شرقی خود را به نقض هنجارهای بین المللی متهم کرد و افزود که اسلام‌آباد توانایی لازم برای دفاع از حاکمیت خود و واکنش به هرگونه تهاجم خارجی را دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، این کشور اظهارات تحریک آمیز وزیر دفاع هند در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود در واکنش به افشاگری برخی رسانه ها در مورد عملیات مخفیانه هند در داخل پاکستان را محکوم می کند.

خبر مرتبط
پیام مهم مقام‌های بلندپایه پاکستان به مناسبت روز جهانی قدس

اقتصادنیوز : نخست وزیر، رئیس و نایب رئیس مجلس پاکستان در پیام‌های خود به مناسبت روز جهانی قدس ضمن تجدید عهد با آرمان‌های ملت فلسطین و محکومیت تداوم اسرائیل ، گفتند که وز قدس روز یکصدایی مسلمانان و ملت‌های جهان برای نجات فلسطینان از چنگ یک رژیم غاصب و آزادی بیت المقدس است.

در بیانیه‌ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان آمده است: اسلام‌آباد همواره تعهد خود را به ارتقای صلح در منطقه نشان داده است اما تمایل جدی پاکستان برای صلح نباید به منزله ضعف آن تعبیر شود زیرا تاریخ بر عزم و توانایی پاکستان برای محافظت و دفاع از خود گواهی می دهد.

در این بیانیه ادعا شد: نظام حاکم بر هند معمولاً به لفاظی‌های نفرت‌آمیز متوسل می‌شود تا احساسات بیش از حد ملی‌گرایانه را دامن بزند و از چنین گفتمانی برای دستاوردهای انتخاباتی بهره‌برداری کند. چنین رفتارهای نزدیک‌بینانه و غیرمسئولانه نه تنها صلح منطقه‌ای را تضعیف می‌کند، بلکه مانع چشم‌انداز تعامل سازنده در بلندمدت می‌شود.

وزارت خارجه پاکستان گفت که این کشور اواخر ژانویه امسال شواهد غیرقابل انکاری ارائه کرد که کمپین ترورهای فراقضایی و فراسرزمینی هند در خاک پاکستان را روشن کرد و ما از جامعه بین المللی می خواهیم که باید دهلی‌نو را به خاطر آنچه در بیانیه مذکور اقدامات شنیع و غیرقانونی خوانده شده، پاسخگو کند.

راجنات سینگ وزیر دفاع هند روز گذشته در برنامه شبکه سی ان ان نیوز ۱۸، به زعم خود گفت که هند وارد پاکستان می‌شود تا هر کسی که پس از تلاش برای انجام فعالیت های تروریستی در این کشور به آن سوی مرز فرار می‌کند، را بکشد.

اظهارات جنجالی این عضو کابینه نارندرا مودی نخست وزیر هند یک روز پس از آن بیان شد که روزنامه بریتانیایی گاردین گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه ماموران وابسته به سرویس اطلاعات هند حدود ۲۰ نفر را از سال ۲۰۲۰ در پاکستان به عنوان بخشی از یک طرح گسترده تر برای از بین بردن تروریست های ساکن در خارج، به قتل رسانده‌اند.​

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید