تفاوت تبخال و زگیل تناسلی/عکس


زگیل تناسلی و تبخال تناسلی هر دو بیماری مقاربتی هستند. آنها توسط ویروس های مختلف ایجاد می شوند و ممکن است به دلیل عدم وجود علائم مورد توجه قرار نگیرند. زگیل تناسلی ممکن است رنگ پوست شما باشد، در حالی که تبخال تناسلی می تواند باعث تاول یا زخم شود که ممکن است منجر به بروز زخم های قرمز شود.

تفاوت تبخال و زگیل تناسلی/عکسشفاآنلاین>سلامت> زگیل تناسلی و تبخال تناسلی می توانند از طریق تماس مستقیم پوست به پوست منتقل شوند؛ با این حال، آنها توسط ویروس های مختلف ایجاد می شوند.

زگیل تناسلی

زگیلبه گزارش شفاآنلاین: تناسلی نوعی عفونت مقاربتی است و توسط ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود.

HPV از طریق تماس فیزیکی مستقیم با فرد آلوده به HPV که ویروس را روی پوست خود دارد، منتقل می شود. ممکن است شخص حتی بدون وجود زگیل قابل مشاهده، ویروس را روی پوست خود داشته باشد.

با این حال معمولاً در طول رابطه جنسی واژینال یا مقعدی بین افراد منتقل می شود. در موارد نادری نیز ممکن است از طریق رابطه دهانی از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

شما می توانید بدون داشتن رابطه جنسی نافذ و هنگام استفاده از کاندوم به زگیل مبتلا شوید، زیرا تمام پوست ناحیه تناسلی با کاندوم پوشانده نمی شود.

زگیل تناسلی
تفاوت تبخال و زگیل تناسلی/عکس

تبخال تناسلی

تبخال تناسلی حتی بدون علائم و قبل از ظاهر شدن تاول یا زخم بسیار مسری است و این بیماری توسط ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می شود.

مانند زگیل تناسلی، تبخال تناسلی نیز می تواند از طریق تماس پوست به پوست با ناحیه ای از بدن که آلوده است بین افراد منتقل شود.

این تماس می تواند به اشکال زیر باشد:

رابطه جنسی دهانی
رابطه جنسی مقعدی
رابطه جنسی واژینال

تبخال تناسلی می تواند از راه های دیگری نیز منتقل شود، از جمله:

اگر تبخال با اندام تناسلی تماس پیدا کند.
به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی با فردی که مبتلا به تبخال است
انتقال عفونت از طریق انگشتان به اندام تناسلی

امکان ابتلا به تبخال از طریق تماس اتفاقی از طریق قاشق و چنگال یا فنجان وجود ندارد، زیرا ویروس زمانی که روی پوست نباشد، عمر طولانی ندارد.

تبخال تناسلی
تفاوت تبخال و زگیل تناسلی/عکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله نظامیان اسرائیلی به دانش‌آموزان