رونالدینیو در جام جهانی پیرمردها| ستاره های فوتبال در کنار رونالدینیو


رونالدینیو در جام جهانی پیرمردها| ستاره های فوتبال در کنار رونالدینیو

هر تیم 11 بازیکن خواهد داشت اما بازی ها 70 دقیقه ای خواهند بود و هر تیم می تواند بی نهایت تعویض انجام دهد.

عده ای از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال که سنشان از 35 رد شده است، قرار است در جام جهانی بالاتر از 35 ساله ها که در تابستان 2024 به میزبانی انگلیس برگزار می شود، شرکت کنند.

قرار است هشت کشور انگلیس، آرژانتین، برزیل، فرانسه، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و اروگوئه در این تورنمنت شرکت کنند. نقطه مشترک این کشورها؟ هیچ کشوری به جز این هشت کشور طعم قهرمانی در جام جهانی را نچشیده است.

این تورنمنت قرار است طی یک هفته برگزار شود و شامل هفت بازی در یک استادیوم می شود. هنوز استادیومی برای میزبانی انتخاب نشده است اما ظاهرا مسئولان برگزاری این مسابقات (گروه بازیکنان نخبه)، با تعدادی از باشگاه های بزرگ شمال انگلیس مذاکراتی داشته اند.

گروه بازیکنان نخبه یا همان EPG، شامل گروهی از بازیکنان است که زمانی در بالاترین سطح فعالیت می کردند و حالا کفش هایشان را آویخته اند. بر اساس این طرح، بازیکنانی می توانند در جام جهانی بالای 35 ساله ها شرکت کنند که سنشان از 35 رد شده باشد (35 هم قبول است)، برای تیم ملی کشورشان بازی کرده باشند و 100 بازی هم در بالاترین سطح فوتبال انجام داده باشند. کاپیتان های هر کشور، از اعضای تشکیل دهنده EPG انتخاب می شوند.

هر تیم 11 بازیکن خواهد داشت اما بازی ها 70 دقیقه ای خواهند بود و هر تیم می تواند بی نهایت تعویض انجام دهد. تاریخ افتتاحیه این تورنمنت هم 15 خرداد تعیین شده است؛ تاریخی در فاصله زمانی فینال لیگ قهرمانان اروپا و شروع یورو و کوپا آمریکا. هشت تیم به شکل تک حذفی مقابل هم قرار می گیرند تا در نهایت قهرمان مشخص شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از برخورد ماشین شاسی بلند با گله گوسفندان