می‌خواهید خورشیدگرفتگی را ببینید؟ از این برنامه‌ها استفاده کنید/ عکس


می‌خواهید خورشیدگرفتگی را ببینید؟ از این برنامه‌ها استفاده کنید/ عکس

اگر شما هم علاقه‌مند به تماشای پدیده زیبای خورشیدگرفتگی هستید و شرایطش را ندارید می‌توانید با نصب یکی از این برنامه‌ها بر روی گوشی هوشمند خود، آن را به راحتی ببینید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خورشید گرفتگی کامل باعث می‌شود میلیون‌ها نفر از تگزاس تا مین، در بعدازظهر ۸ آوریل به آسمان خیره شوند. کسوف مردم را در امتداد یک مسیر باریک در ظهر آن روز به تاریکی فرو می‌برد و افراد می‌توانند از عینک‌های کسوف برای دیدن عبور ماه از مقابل خورشید استفاده کنند. اگر نمی‌توانید عینک مخصوص خورشید گرفتگی را بگیرید، یا نمی‌توانید آن را در بیرون از خانه خود و یا از پنجره‌ای نزدیک ببینید، برنامه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ردیابی ماه گرفتگی در رایانه، تبلت یا دستگاه تلفن همراه خود استفاده کنید.

می‌خواهید خورشیدگرفتگی را ببینید؟ از این برنامه‌ها استفاده کنید/ عکس

۱.بر اساس توضیحات اپلیکیشن در اپ استور اپل، «Solar Eclipse» یک برنامه نوآورانه است که توسط Exploratorium، موزه علم، فناوری و هنر در سانفرانسیسکو، با مشارکت ناسا توسعه یافته است. در توضیحات این اپلیکیشن آمده است: «با این برنامه که برای علاقه‌مندان به کسوف و ذهن کنجکاو طراحی شده است، کسوف‌های آینده را مانند قبل تجربه کنید. چه در داخل یا خارج از مسیر کسوف باشید، تجربه تماشای کسوف خود را با نماهای زنده نزدیک از سطح خورشید از تلسکوپ‌های پیشرفته ما افزایش دهید.» این برنامه دارای امتیاز ۳.۸ ستاره در اپ استور است و منحصراً برای آیپد و آیفون طراحی شده است.

۲.برنامه «Eclipse ۲۰۲۴» که توسط توسعه دهنده Saira Creations طراحی شده است، به افراد این امکان را می‌دهد که روی یک نشانگر در هر نقطه از نقشه ضربه بزنند تا ببینند که آیا آن مکان علاوه بر زمان شروع و مدت زمان، خسوف کامل را از سر می‌گذراند یا خیر. این برنامه دارای امتیاز ۳.۱ ستاره در فروشگاه App Apple است و منحصراً برای iPad و iPhone طراحی شده است.

۳.«One Eclipse» اپلیکیشنی است که توسط Simulation Curriculum Corp و با همکاری Astronomers Without Borders طراحی شده است. در توضیحات این اپلیکیشن آمده است:«خورشید گرفتگی کامل ۲۰۲۴ را تجربه کنید و از برنامه‌های آموزشی و توسعه «اخترشناسان بدون مرز» در بیش از ۱۴۵ کشور حمایت کنید.» این برنامه طبق توضیحاتی که دارد می تواند «گذرنامه» شما برای کسوف ۸ آوریل باشد و ویژگی‌های کلیدی آن شامل تایمر شمارش معکوس، نقشه تعاملی ماه گرفتگی و شبیه ساز کسوف است. این برنامه دارای امتیاز ۴.۷ ستاره در فروشگاه اپل است و می توانید آن را دانلود کنید.

۴. اپلیکیشن ناسا هم در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. با توجه به AAS، برنامه ناسا به شما امکان می‌دهد پخش زنده کسوف را تماشا کنید. علاوه بر پخش زنده، برنامه ناسا آخرین تصاویر، اخبار، اطلاعات ماموریت، پادکست‌ها و تجربیات واقعیت افزوده تعاملی ناسا را نیز طبق توضیحات آن در فروشگاه برنامه ارائه می‌دهد. اینبرنامه امتیاز ۴.۸ ستاره دارد و می‌توانید آن را دانلود کنید.

منبع: usatoday

۲۲۷۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1891097

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر دیده‌نشده از لحضات اولیه آتش‌سوزی امام‌زاده ابراهیم شفت گیلان