وزارت خارجه ژاپن بیانیه داد / تصمیم جدید درباره کمک مالی به آنروا


وزارت خارجه ژاپن بیانیه داد / تصمیم جدید درباره کمک مالی به آنروا

اقتصادنیوز: وزیر خارجه ژاپن با اشاره به اینکه ما در تعلیق کمک مالی به آنروا تجدیدنظر کرده‌ایم، گفت: هم اکنون ۳۵ میلیون دلار آماده پرداخت به آنروا است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یوکو کامیکاوا وزیر خارجه ژاپن با بیان اینکه ما در تعلیق کمک مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی تجدیدنظر کرده‌ایم، گفت: هم اکنون ۳۵ میلیون دلار آماده پرداخت به آنروا است.

شبکه خبری ان اچ کی گزارش داد، یوکو کامیکاوا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ژاپن کمک مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را از سرگرفته است.

در این بیانیه آمده است: نمی‌توان نقش آنروا را در مقابله با بحران انسانی در نوار غزه نادیده گرفت.

خبر مرتبط
درخواست آمریکا از اسرائیل درباره امدادگران کشته‌شده در غزه

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن می خواهد تحقیقات اسرائیل در مورد حمله ای که منجر به کشته شدن هفت امدادگر سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه شد، در اسرع وقت به پایان برسد.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه ژاپن پیش‌تر در توکیو با فیلیپ لازارینی رئیس آنروا دیدار کرد و درباره راه‌هایی که آژانس می‌تواند شفافیت و نظارت خود را افزایش دهد از جمله حصول اطمینان از قابلیت پیگیری بودجه و بی‌طرفی کارکنان گفت‌ وگو کرد.

وزارت خارجه ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: ژاپن و آنروا تائید کردند که هماهنگی نهایی در مورد تلاش‌های لازم برای از سرگیری کمک ژاپن را پیش خواهند برد.

این اقدام توکیو به دنبال اقدام مشابه کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، سوئد و فنلاند که به طور موقت حمایت خود از آنروا را متوقف کرده بودند اما پیشتر کمک‌های خود را به مردم فلسطین از سرگرفتند، انجام شد.

رژیم صهیونیستی، ۱۲ نفر از ۱۳ هزار عضو آنروا را به مشارکت در عملیات طوفان الاقصی متهم کرد؛ اتهامات بی اساسی که موجب قطع کمک‌های آمریکا به این نهاد بشردوستانه شد.

پیش‌تر فیلیپ لازارینی ضمن هشدار درباره اتمام منابع این نهاد حقوق بشری برای کمک به مردم غزه، وضعیت مالی این سازمان را بسیار نامطلوب عنوان کرد و گفت: امیدوارم که کشورهای بیشتری کمک به آنروا را از سربگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان