بوکس در خطر حذف از المپیک


با توجه به شرایط جهانی بوکس کمیته بین‌المللی المپیک هشدار داد که این رشته را از المپیک حذف می‌کند.

کمیته بین‌المللی المپیک روز چهارشنبه اعلام کرد که باید تا اوایل سال آینده یک سازمان بین‌المللی بوکس پیدا کند در غیر این صورت این خطر وجود دارد که بوکس از المپیک برای بازی‌های لس‌آنجلس ۲۰۲۸ خارج شود.

IOC حق برگزاری مسابقات بوکس المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱ و پاریس را از اتحادیه جهانی بوکس سلب کرد. روز سه‌شنبه دادگاه داوری ورزش (CAS) تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک برای لغو رسمی اتحادیه جهانی بوکس را تأیید و در واقع آن را از جنبش المپیک حذف کرد.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) مدت‌هاست که به نگرانی‌های خود در مورد مدیریت جهانی بوکس و یکپارچگی نحوه داوری و قضاوت مسابقات بوکس اشاره کرده است. IOC همچنین عمر کرملو رئیس روسی جهانی بوکس را به استفاده از "زبان خشونت آمیز و تهدید آمیز" در مورد پرسنل IOC در سال گذشته متهم کرد.


بوکس در خطر حذف از المپیک

کمیته بین‌المللی المپیک امروز اعلام کرد که به دلیل جهانی بودن و جامعیت اجتماعی بالای بوکس، IOC می‌خواهد به حضور آن در برنامه بازی‌های المپیک ادامه دهد. در ادامه بیانیه IOC آمده است: متأسفانه این امر برای بازی‌های المپیک لس‌آنجلس دور از دسترس است چرا که به دلایل حاکمیتی، IOC در موقعیتی نیست که بتواند یک تورنمنت بوکس المپیک دیگر را سازماندهی کند.

برای ادامه فعالیت بوکس در برنامه المپیک، IOC به یک فدراسیون بین‌المللی شناخته شده و قابل اعتماد به عنوان شریک، مانند سایر ورزش‌های المپیک نیاز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوکس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واحدهای تولیدی صادرات‌محور در استان تهران حمایت می‌شوند