پیام مهم دبیرکل ناتو به مسکو


 پیام مهم دبیرکل ناتو به مسکو

اقتصادنیوز : «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو دقایقی پیش و در آغاز نشست وزیران خارجه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که مسکو باید بداند که قادر به پیروزی در صحنه نبرد اوکراین نیست، وی خواستار حمایت بلند مدت مالی و نظامی اعضای ناتو از «کی‌یف» شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، ینس استولتنبرگ در کنفرانس خبری که توسط رویترز بطور زنده پخش شد به خبرنگاران گفت که کشورهای عضو ناتو به حمایت های مالی و نظامی خود از اوکراین ادامه می‌دهند.

استولتنبرگ افزود: چنانچه در حمایت و تامین تسلیحات نظامی اوکراین تعلل ورزیده شود آنکه شاهد پیامدهای آن در صحنه نبرد خواهیم بود، این امنیت منطقه ای (اروپایی) نیست، بلکه به امنیت جهانی باز می گردد.

خبر مرتبط
شرط بندی کرملین بر بازگشت ترامپ/ پوتین برای اوکراین چه خوابی دیده است؟

اقتصادنیوز: پوتین ممکن است به فکر ابتکارات دیپلماتیک پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 17 مارس باشد، اگرچه بعید است پیشنهادهایش معتبر باشند. شاید او امیدوار است که اگر ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده شود، کی‌یف در اختیارش قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه مدعی شد: کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران همچنان به تامین مهمات و تسلیحات به مسکو می پردازند.

دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه ناتو بالاترین میزان کمک ها به اوکراین را تاکنون داشته، افزود: نیازمند تامین مالی حتی تامین مالی جدید برای اوکراین هستیم.

وی بر طولانی بودن این حمایت از اوکراین تاکید ورزید.

استولتنبرگ آنگاه گفت : حمایت اعضای ناتو از اوکراین پیامی است به روسیه و اینکه مسکو باید بداند که نمیواند برنده این جنگ باشد.

نشست وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو از سوم تا چهارم آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۱۵و ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار می شود.

قرار است در این نشست به نیازهای اوکراین درادامه این جنگ پرداخته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس عجیب از فریبا نادری: وقتی ادای مادرشوهرشو درمیاره + فیلم