اولین واکنش انگلیس به آزمایش موشکی کره شمالی


اولین واکنش انگلیس به آزمایش موشکی کره شمالی

اقتصادنیوز: یکی از سخنگوهای وزارت خارجه انگلیس جدیدترین آزمایش موشکی از سوی کره‌شمالی را «نقض» چندین قطعنامه شورای امنیت دانست و مدعی شد که این امر «صلح و ثبات» در شبه جزیره کره را «بی‌ثبات» می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این سخنگو در بیانیه‌ای اعلام کرد: آزمایش موشک بالستیک کره شمالی که روز سه‌شنبه انجام شد، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. آزمایش‌های موشکی غیرقانونی از سوی کره شمالی باعث بی‌ثباتی صلح و امنیت در شبه جزیره کره می‌شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام مسئول در وزارت خارجه انگلیس در ادامه گفت: لندن قویا از پیونگ‌یانگ می‌خواهد تا از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز بیشتر دست بردارد، به مذاکره بپردازد و اقدامات معتبری در راستای خلع سلاح اتمی انجام دهد.

خبرگزاری رسمی کره‌ شمالی امروز چهارشنبه گزارش داد، کیم جونگ اون بر نخستین آزمایش موشک بالستیک «هوآسونگ – ۱۶بی» را که یک موشک بالستیک با سوخت جامد میان برد جدید فراصوت است، نظارت کرد. این موشک ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را پیمود.

خبر مرتبط
تحرکات نظامی جدید کره شمالی/ پیونگ یانگ موشک مافوق صوت رو کرد

اقتصادنیوز: کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک موشک میان‌برد مافوق صوت جدید با پیشران سوخت جامد آزمایش کرده است.

این رسانه دولتی کره شمالی همچنین گزارش کرد، هدف از پرتاب این موشک جدید تایید مشخصات فنی طراحی شده و تایید قابلیت اطمینان سیستم تسلیحاتی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها