آغاز نمایش جنجال‌آفرینان یک هفته اخیر


آغاز نمایش جنجال‌آفرینان یک هفته اخیر

مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در سال جدید از امروز، پانزدهم فروردین‌ماه از سر گرفته می‌شود که در حساس‌ترین بازی تیم‌های تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان باید در مسابقه‌ای معوقه از هفته شانزدهم لیگ برتر برابر هم به میدان بروند.

مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در سال جدید از امروز، پانزدهم فروردین‌ماه از سر گرفته می‌شود که در حساس‌ترین بازی تیم‌های تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان باید در مسابقه‌ای معوقه از هفته شانزدهم لیگ برتر برابر هم به میدان بروند. بازی این دو تیم که از قدرت‌های فوتبال ایران هستند با حواشی و جذابیت‌های زیادی روبه‌رو بوده است. هرچند از دو تیم بالانشین جدول و مربیان پرهزینه‌شان توقع می‌رود امروز رقابتی دیدنی و فوتبالی مدرن را به نمایش بگذارند اما به نظر می‌رسد حواشی پیش از شروع این مسابقه بیش از آنچه تصور می‌کردیم زیاد شده است. مدیران و مسئولان این دو باشگاه آنچنان به یکدیگر تاختند که مشخص نیست در روز بازی در چه شرایطی می‌خواهند با هم رو‌به‌رو شوند. شلوغ‌بازی‌های دوطرف نوید یک بازی جنجالی و پرهیجان را می‌دهد. البته علاقه‌مندان به دو تیم توقع دارند برخلاف اینکه خارج از میدان و پیش از شروع مسابقه رقابت لفظی و مجازی شدیدی بین طرفین صورت گرفته، در جریان بازی شاهد رقابتی جذاب و تماشاگرپسند باشند.

البته بازی‌های رسانه‌ای و جنجال‌های اینچنینی در فوتبال ما کم‌کم شکل عادی به خود گرفته است، با این حال طرفین دعوا که به خوبی می‌دانند این قبیل مسائل جز برهم زدن شرایط عادی فایده دیگری ندارد، شمشیرها را غلاف کرده و تقریبا یکی دو روزی است که سکوت اختیار کرده‌اند. شرایط دو تیم در جدول حساس و تنگاتنگ است اما نه به اندازه‌ شلوغ‌کاری که سپاهان ی‌ها و تراکتوری‌ها قبل از این بازی به راه انداختند. این دیدار فقط یک بازی معوقه از هفته شانزدهم است که به دلیل رقابت دو تیم در بالای جدول حساس شده و آنقدرها که شلوغش کردند خاص به نظر نمی‌رسد. تراکتور در جدول رده‌بندی با کسب ۳۸ امتیاز از ۲۰ مسابقه در رتبه سوم است و سپاهان هم با ۳۷ امتیاز از ۱۹ دیدار در رتبه چهارم جدول قرار دارد از این‌رو ۳ امتیاز جدال روز چهارشنبه برای دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است و شاید تنها دلیل حساسیت این بازی همین 3 امتیاز باشد.

آغاز نمایش جنجال‌آفرینان یک هفته اخیر

برنده بازی مشخص است

در میان هیاهوی بی‌اساس دوئل خارج از زمین تراکتور و سپاهان چیزی که مهم‌تر است حضور بانوان علاقه‌مند به فوتبال در ورزشگاه یادگار امام تبریز است. در شرایطی که مسئولان باشگاه تراکتور و سپاهان بر یکدیگر می‌تازند و ادعای برتری دارند، علاقه‌مندان به فوتبال انتظار تماشای یک بازی زیبا را می‌کشند. یک رقابت جذاب فارغ از شلوغ‌کاری‌های چیپ خارج از زمین! بدون شک قبل از اینکه رقابت آغاز شود باید هواداران خانمی که تاکنون از حضور در استادیوم محروم بودند را به دلیل ورود به ورزشگاه یادگار و تماشای این بازی، برنده مسابقه دانست. درحالی‌که در ماه‌های اخیر تقریبا اکثر ورزشگاه‌های کشور موانع حضور زنان برای تماشای مسابقه را برطرف کرده‌اند، همچنان تیم‌های تراکتور، صنعت نفت، فولاد، ذوب‌آهن و سپاهان از حضور زنان تماشاگر در ورزشگاه‌های خانگی‌شان محروم بودند. هرچند سپاهان یک بار در بازی با الهلال و تراکتور در رقابتی که مقابل الشارجه در لیگ قهرمانان داشت از حضور تماشاگران زن بهره بردند اما این مجوز تاکنون برای هیچ‌یک از دو تیم در لیگ برتر صادر نشده بود. خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون فوتبال فعلا مجوز برای بانوان تراکتوری صادر شده و قرار است طلسم عدم حضور زنان در این ورزشگاه شکسته شود. حتی بعد از اینکه مجوز حضور علاقه‌مندان خانم به فوتبال در تبریز صادر شد خبرهای خوبی از دیگر استان‌ها نیز رسید و این احتمال وجود دارد تا به‌زودی و طی هفته‌های آینده آنها نیز بتوانند به ورزشگاه‌ها راه پیدا کرده و از تیم محبوب و مورد علاقه خود حمایت کنند.

رقابت جذاب آقای گلی

یکی دیگر از جذابیت‌های بازی معوقه تراکتور مقابل سپاهان از هفته شانزدهم، رقابت جذاب و دیدنی بازیکنان این تیم است. شهریار مغانلو و رضا اسدی هر کدام با ۱۰ گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارند و جالب‌تر اینکه رحمان جعفری دیگر گلزن برتر رقابت‌های لیگ برتر که با ۹ گل جایگاه دوم را به خود اختصاص داده در خط حمله تراکتور با این دو رقابت خواهد کرد. از طرفی ریکاردو آلوز به‌عنوان گلسازترین بازیکن لیگ برتر تا اینجای کار با ۸ تاثیرگذاری موفق یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان تراکتور به حساب می‌آید که می‌تواند برای سپاهانی‌ها دردسرهای زیادی ایجاد کند. به این ترتیب مدافعان دو تیم در بازی امروز کار سختی دارند، این درحالی است که دو تیم در ساختار دفاعی خود تاکنون عملکرد بدی نداشته‌اند.

تراکتور در پی انتقام

در ابتدا تراکتور پرنوسان نشان داد و ثبات کمتری را در نتایج آنها شاهد بودیم اما رفته رفته خود را به صدر جدول نزدیک کرد و در جمع تیم‌های بالای جدول ادعای قهرمانی کردند. اگر تراکتوری‌ها بتوانند در بازی مقابل سپاهان برنده از زمین خارج شوند شانس خود را افزایش داده و یکی از رقبای قدرتمند خود را کنار می‌زنند. از طرفی بازی دو تیم در نیم‌فصل اول با نتیجه ۳ بر یک به سود سپاهان در اصفهان به پایان رسید، از این‌رو شاگردان خمز به دنبال انتقام شکست دور رفت هستند. اگر آنها بتوانند در تبریز بر حریف دیرینه خود پیروز شوند تقریبا شرایط فصل گذشته را تکرار کرده‌اند. تراکتوری‌ها فصل قبل نیز در اصفهان و در دور رفت ۴ بر ۲ مغلوب سپاهان شده بودند اما در بازی برگشت با یک گل به پیروزی رسیده و در مقابل تماشاگران خودی انتقام شکست دور رفت را گرفتند. از طرفی نتیجه این بازی برای شخص خمز نیز بسیار حائز اهمیت است و او نمی‌خواهد مقابل همتای پرتغالی خود باز هم تن به شکست داده و در خانه ناکام از زمین خارج شود. به همین دلیل ‌انگیزه‌های لازم برای تراکتوری‌ها وجود دارد.

مسیر سخت

سپاهان اما شرایطی متفاوت از تراکتور را تجربه می‌کند. آنها از ۲۱ هفته برگزار شده لیگ برتر، ۱۹ بازی انجام دادند. از این‌رو باید امروز و قبل از شروع هفته بیست‌ودوم مقابل تراکتور به میدان بروند. آنها بیستم فروردین در آبادان هفته بیست‌ودوم را مقابل صنعت نفت برگزار می‌کنند و در ادامه در هفته بیست‌وسوم میزبان نساجی هستند و بازی معوقه بعدی‌شان مقابل ذوب‌آهن را در تاریخ ۲۹ فروردین برگزار می‌کنند. به این ترتیب آنها در مدت دو هفته ۴ بازی را به شکل فشرده برگزار خواهند کرد. این اما تنها مشکل تیم سپاهان نیست. هرچند خبر می‌رسد پیام نیازمند و محمدجواد حسین‌نژاد مصدومیت‌شان برطرف و در تمرینات گروهی سپاهان دیده شدند اما مورایس هنوز برای استفاده از آنها در ترکیب اصلی تردید دارد. این درحالی است که فرشاد احمدزاده و میلاد زکی‌پور نیز به ترتیب به دلیل اخراج و ۴ اخطاره بودن از بازی مقابل تراکتور محروم هستند و با توجه به تاثیرگذاری این دو بازیکن در ترکیب سپاهان غیبت‌شان قطعا برای مورایس دردسر ایجاد می‌کند. با این حال سپاهان که بعد از هفته‌ها ناکامی موفق شد در هفته‌های بیستم و بیست‌ویکم مقابل حریفان خود به پیروزی برسد، برای اینکه بتواند خود را در جمع مدعیان حفظ کرده و از رقابت با تیم‌های بالانشین برای کسب جام قهرمانی عقب نماند، محکوم به پیروزی در بازی مقابل تراکتور است.

سپاهان درحالی با استقلال، پرسپولیس و تراکتور رقابت می‌کند که هنوز دو بازی عقب افتاده دارد و پیروزی در این دو بازی می‌تواند شرایط آنها را در جدول به‌شدت تغییر دهد. البته آنها در نیم‌فصل اول نیز بازی‌های عقب‌افتاده‌ای داشتند که موفق نشدند از آنها امتیازی کسب کنند و با نتایجی بسیار ضعیف قافیه را به رقبا باختند. این بار نیز سپاهان اگر می‌خواهد اتفاقات تلخ بازی‌های عقب‌افتاده نیم‌فصل اول تکرار نشود باید از دو بازی پیش رو امتیاز بگیرد. بدون شک نتیجه این دیدار با توجه به تاثیرات روحی روانی که می‌گذارد می‌تواند یکی از دو تیم را از گردونه رقابت خارج کند و شکست ممکن است تبعات سنگینی برایشان داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم