به ارسال کمک‌های دریایی به غزه پایان می‌بخشیم


به ارسال کمک‌های دریایی به غزه پایان می‌بخشیم

اقتصادنیوز: ابوظبی از توقف ارسال کمک‌های دریایی به غزه به دلیل نبود امنیت و ادامه حملات اسراییل خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کشته شدن ۷ امدادگر بین المللی سازمان مردم نهاد "آشپزخانه مرکزی جهان" در غزه طی روز گذشته توسط ارتش رژیم صهیونیستی، گرچه با محکومیت جامعه بین المللی همراه بود، اما شک و تردید‌ها درباره امنیت امدادگران طی روند امدادرسانی در این باریکه را افزایش داده است.

الجزیره گزارش داد، مقامات امارات متحده عربی اعلام کردند به دلیل جان باختن امدادگران بین المللی در غزه به دست رژیم صهیونیستی، ابوظبی تلاش‌های خود برای ارسال کمک‌های دریایی به غزه از طریق قبرس را متوقف می‌کند. این اقدام تا زمان انجام تحقیقات پیرامون این حادثه و نیز تامین امنیت برای امدادگران از سوی اسراییل ادامه خواهد یافت.

خبر مرتبط
هرتزوگ مجبور به عذرخواهی شد!

اقتصادنیوز: رئیس اسرائیل در پی حمله به کارمندان آشپزخانه مرکزی جهانی در نوار غزه عذرخواهی کرد.

امارات متحده عربی تامین کننده مالی کمک‌های غذایی به غزه از طریق دریا بود و سازمان مردم نهاد آشپزخانه مرکزی جهان مسئولیت سازماندهی این کمک‌ها را برعهده داشت.

وزارت خارجه امارات متحده عربی با محکوم کردن کشته شدن امدادگران در عملیات ارتش اسراییل، خواستار انجام تحقیقات شفاف، مستقل، و فوری در این زمینه شد.

پیش از این، سازمان آنرا (Anera) بزرگترین سازمان فعال در زمینه کمک‌های بشردوستانه در غزه پس از آنروا (UNRWA) امروز (سه شنبه) اعلام کرد به دلیل حمله دیروز اسراییل به امدادگران فعالیت خود در این باریکه را به حال تعلیق درمی آورد.

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: کشته شدن ۷ تن از امدادگران سازمان آشپزخانه مرکزی جهان تنها یک ماه پس از کشته شدن موسی شاوا، یکی از امدادگران ما، در کنار جان باختن شمار زیادی از امدادگران و خانواده آنها از زمان آغاز جنگ غزه توسط ارتش اسراییل، ما را به این نتیجه رساند که دیگر امدادرسانی امن در این باریکه امکان پذیر نیست. ادامه هدف قرار گرفتن نیرو‌های امدادی و نبود امنیت کافی، اقداماتی فوری به منظور تحقیقات در این زمینه را ضرورت می‌بخشد. اسراییل مسئولیت اصلی برای تضمین ارسال بدون مانع کمک‌های بشردوستانه و توزیع آن در میان نیازمندان را برعهده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی