پایان تلخ بازیگر خنده‌رو


پایان تلخ بازیگر خنده‌رو

دنیای اقتصاد : بیمار بود، روند درمان طولانی شده بود و بیماری مزمنش هر بار شدت بیشتری پیدا می‌کرد اما هیچ کس تصور نمی‌کرد که این بیماری، ‌چهره جوان و همیشه خندان سینما و تلویزیون را چنین در جوانی‌ به کام مرگ بکشاند.

پایان تلخ بازیگر خنده‌رو

مرگ رضا، همه را در شوک فروبرد، حتی کسانی را که کمتر مخاطب تلویزیون و سینما بودند. رضا داوودنژاد به خاطر بازی در فیلم‌های سینمایی «مصائب شیرین» و «بچه‌های بد» که از هنجارشکن‌ترین فیلم‌های دهه هفتاد بودند،‌ در دل و ذهن بسیاری از ایرانیان به عنوان بازیگری خوش‌آتیه و دوست‌داشتنی جا خوش کرد و بعدها در سریال‌های «پشت‌کنکوری‌ها»، «باغچه مینو» و ... جایگاهش را به عنوان یک بازیگر محبوب تثبیت کرد.

از زندگی و کار

رضا داوودنژاد روز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. پدرش علیرضا داوودنژاد کارگردان و خواهرش زهرا بازیگر سینما هستند. مادربزرگش احترام‌السادات حبیبیان نیز بازیگر بود. رضا در سال ۱۳۸۷ با غزل بدیعی (خواهر عسل بدیعی) نامزد شد و در مهر ۱۳۸۹ با او ازدواج کرد. زمان زیادی از ازدواجش نگذشته بود که دچار بیماری کبدی شد و تحت عمل پیوند قرار گرفت. مدت کوتاهی پس از عمل پیوند کبد، او از بیمارستان مرخص شد و به زندگی معمولی برگشت اما شرایط معمولی زندگی‌اش طولی نکشید. اوایل آذرماه سال ۱۳۹۳ اعلام شد که داوودنژاد در شیراز تحت عمل جراحی قرار گرفته و در روزهای پایانی همین ماه هم خبر رسید که به دلیل وخامت حالش دوباره پیوند کبد انجام شده است. او در این باره گفت: «به علت اینکه خون در کبدم لخته شده بود و حالم وخیم شد تیم پزشکی مجبور شدند کبد دیگری به من پیوند بزنند.»

او پس از این دوره درمانی مدتی تحت مراقبت بود و سال ۱۳۹۵ فرایندهای مختلف درمانی را طی کرد. به گفته خودش از سال ۱۳۹۵ دوباره به زندگی معمولی برگشت اما همچنان برخی از تهیه‌کنندگان ترجیح می‌دادند با او کار نکنند، زیرا ممکن بود اتفاقی رخ بدهد و کار به خاطر درمان، متوقف شود. اما از سال ۱۳۹۵ تا همین چند ماه اخیر خبری از بیماری رضا نبود. در اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد داوودنژاد بیش از سه ماه است که درگیر عفونت خونی شده و ابتدا در بیمارستان تهران و بعدا برای اینکه «تحت مراقب پزشکان خودش» باشد در شیراز بستری شده است. خبرهای خوبی از سلامتی او نمی‌رسید و گویا هر روز وضعیت به لحاظ شاخص‌های حیاتی، بدتر می‌شد تا اینکه سرانجام در ساعت ۲۲ روز سیزدهم فروردین مرگ او در ۴۴سالگی دوستدارانش را شوکه کرد.

رضا داوودنژاد در طول دوران فعالیتش در ۲۴فیلم سینمایی حضور داشت و با کارگردانانی همچون داریوش مهرجویی، کمال تبریزی، علیرضا داوودنژاد، مهدی صباغ‌زاده، علیرضا معتمدی و ... همکاری داشت. او همچنین در ۱۳سریال تلویزیونی از جمله «زندگی به شرط خنده»، «من نه منم»، «نون و ریحون»، «فراموشی»، «بعد از آزادی» و ... به عنوان بازیگر حضور داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه/ بمباران منطقه مسکونی در الزیتون