ولادیمیر پوتین: روسیه به مردم آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا کمک کرد تا برای آزادی مبارزه کنند


ولادیمیر پوتین: روسیه به مردم آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا کمک کرد تا برای آزادی مبارزه کنند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با امیر کاستوریکا کارگردان سینما و موسیقی دان صرب گفت: غرب روسیه را مسئول فروپاشی استعمار در سراسر جهان می‌داند، اما نابودی استعمار روند اجتناب ناپذیر است.

ولادیمیر پوتین: روسیه به مردم آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا کمک کرد تا برای آزادی مبارزه کنند

به گزارش راهبرد معاصر؛ پوتین در دیدار این کارگردان صرب در مسکو افزود: این ترس تاریخی هنوز وجود دارد. برخی روسیه را به خاطر از دست دادن قدرت استعماری خود سرزنش می‌کنند. روسیه به مردم آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا کمک کرد تا جایگاه خود را پیدا و برای آزادی مبارزه کنند. آن‌ها روسیه را مقصر فروپاشی استعمار می‌دانند. اتحاد جماهیر شوروی این روند را تسریع کرد، اما سقوط استعمار اجتناب ناپذیر بود.

وی ادامه داد: آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا مدتهاست که اصول رژیم استعماری را پشت سر گذاشته اند. مردم دیگر نمی‌خواهند برده باشند. البته اتحاد جماهیر شوروی به نحوی این سقوط را تحریک کرد، اما این روند‌های تاریخی اجتناب ناپذیر بود، آن‌ها عینی بودند.

پیش از این «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه تاکید کرده بود که سیاست استعماری غرب در اقصی نقاط جهان از جمله آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین به اصلی‌ترین مؤلفه بی‌ثباتی در روابط بین‌الملل بدل شده و مانع توسعه و رشد بشریت است.

پوتین در نطق خوشامدگویی خود در مجمع بین‌المللی «برای آزادی ملت‌ها» گفت: استعمار نو میراث شرم‌آور چندین قرن تاراج و استثمار مردم آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین و همچنین سایر مناطق کره خاکی است. ما نمود خصمانه آن را در تلاش‌های غرب برای حفظ سلطه خود به هر قیمتی دیده‌ایم تا کشور‌های دیگر را از لحاظ اقتصادی مطیع، آن‌ها را حق حاکمیت‌شان محروم و ارزش‌ها و سنت‌های بیگانه را بر آن‌ها تحمیل کند.

یوی تاکید کرد: چنین سیاستی به یکی از مؤلفه‌های اصلی بی‌ثباتی روابط بین‌الملل و مانعی برای رشد بشریت بدل شده است.

پوتین همچنین تصریح کرد که روسیه در راستای از بین شالوده ساختار استعماری و حمایت از جنبش‌های ملی آزادی‌خواهانه تلاش زیادی کرده است. به گفته وی، مسکو برای کشور‌های جوان مستقل و در راستای تأمین امنیت، باثبات‌سازی اقتصادی و حل و فصل مسائل اجتماعی و بشردوستانه کمک‌های ملموسی فراهم آورده است. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل