دیپلمات ارشد آمریکایی برای رایزنی درباره ایران به منطقه قفقاز سفر کرد


دیپلمات ارشد آمریکایی برای رایزنی درباره ایران به منطقه قفقاز سفر کرد

معاون نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران از سفر به منطقه قفقاز جنوبی برای رایزنی درباره ایران خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، «آبرام پیلی» معاون نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران از سفر به منطقه قفقاز جنوبی برای رایزنی درباره ایران خبر داد.

وی با تکرار برخی ادعاها درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران در پیامی در شبکه «ایکس» نوشت: «در سفر به قفقاز جنوبی، با مقام‌های ارشد و بخش خصوصی آذربایجان، ارمنستان و گرجستان در مورد ایران، اجرای تحریم‌ها و تلاش‌های پیوسته برای رسیدگی به رفتار بی‌ثبات‌کننده آن گفت‌وگو کردم. آمریکا تصمیم دارد با شرکای خود برای پیشبرد چشم‌انداز مثبت منطقه همکاری کند».

پیلی افزود که گفت‌وگوهایی که در باکو با دستیار رئیس‌جمهوری، معاون وزیر خارجه و سفیر جمهوری آذربایجان در ایران داشت، سازنده بود و با نمایندگان بخش بانکی درباره ایران، اجرای تحریم‌ها و تحولات منطقه نیز نشست‌ مفیدی داشته است.

وی همچنین با سفیر رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان دیدار کرده و درباره آنچه «نگرانی از رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه» خوانده شده است، گفت‌وگو کرد.

پیلی در تفلیس نیز دیدارهایی با معاون وزیر خارجه، بانک ملی گرجستان و بخش خصوصی در مورد ایران، حقوق بشر و اهمیت ادامه اجرای تحریم‌ها علیه داشت و این نشست‌ها را «سازنده» توصیف کرد.

وی در ایروان، با معاون وزیر خارجه ارمنستان درباره ایران و اجرای تحریم‌ها علیه این کشور گفت‌وگو کرد.

منبع : ایلنا
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب