کدام شب‌ قدر از همه مهمتر است؟


کدام  شب‌ قدر  از همه مهمتر است؟

شخصی خدمت پیامبر خدمت پیامبر (ص) می‌رسد و از حضرت سؤال می‌کند کدام یک از این سه شب، شب قدر است؟

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام فرید میرلوحی کارشناس و پژوهشگر مذهبی با اشاره به تعداد شب های قدر در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طبق روایات و مخصوصاً روایاتی که از اهل سنت نقل شده شب‌های دهه‌ی آخر ماه مبارک رمضان را بیشتر احتمال به شب قدر داده‌اند اما روایات قطعی شیعه بیشتر به شب‌های 21 و 23 اشاره دارد.

وی گفت: شخصی خدمت پیامبر خدمت پیامبر (ص) می‌رسد و از حضرت سؤال می‌کند کدام یک از این سه شب، شب قدر است؟ حضرت می‌فرمایند: اگر شب 19 را نتوانستید به مسجد بیایید شب 21 و 23 را بیایید،‌ دوباره راوی اصرار می‌کند،‌ حضرت می‌فرماید شب 23 مهم‌تر از دو شب قبلی است.

میرلوحی ادامه داد:شب بیست و یکم رمضان، شب شهادت مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین(ع) است و محبت حضرت علی (ع) باید صحیفه‌ی مؤمن باشد. به قول پیامبر اکرم در رأس نامه‌ی اعمال و تیتر اصلی اعمال مؤمن باید محبت امیرالمؤمنین باشد بنابراین شبی است که شیعیان باید به صورت خاص در غم و اندوه و ناراحتی باشند.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: بنا بر روایات محمد بن مسلم از یکی از دو معصوم امام باقر(ع) و یا امام صادق(ع) سوال می‌کند علامت شب قدر چیست؟ که امام پاسخ داده اند با دو نسیم خنکی که در آن شب‌ می‌وزد اگر هوا سرد باشد قدری گرم می‌شود و اگر هوا گرم باشد قدری سرد می‌شود.

وی با بیان اینکه شب قدر بهترین فرصت برای درخواست های ما از خدای متعال است، گفت: طبق نظر علما بهترین اعمال در این شب‌ها طلب آمرزش و دعا برای مؤمنان چه زنده باشد و چه در قید حیات نباشد و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) است و در شب های قدر زیارت امام حسین(ع) نیز بسیار توصیه شده است.

میرلوحی افزود: مهم‌ترین دعا با توجه به نزول ملائکه از آسمان به سوی زمین که هر سال اتفاق می‌افتد و به خدمت حضرت ولی عصر (عج) شرفیاب می‌شوند، دعا برای سلامتی و ظهور و فرج حضرت حجت (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی که منتظر حضرت صاحب الزمان(عج) است باید به علائم ظهور دقت و برای فرج آقا دعا کند و زمینه‌ی ظهور ایشان را مهیا سازد.

منبع: خبرنامه دانشجویان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامزد جدید بلا حدید، خانم سوپرمدل، کیست؟!