خبر خوب ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس؛ تولید روزانه پارس در سال جدید افزایش یافت


خبر خوب ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس؛ تولید روزانه پارس در سال جدید افزایش یافت

گروه صنعتی ایران خودرو در تلاش است تا ظرفیت تولید روزانه محصول پارس را در سال جاری افزایش دهد. براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، میزان تولید این خودرو از 400 دستگاه در ابتدای سال 1403 به 700 دستگاه در روز در کمتر از دو ماه خواهد...

گروه صنعتی ایران خودرو در تلاش است تا ظرفیت تولید روزانه محصول پارس را در سال جاری افزایش دهد. براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، میزان تولید این خودرو از 400 دستگاه در ابتدای سال 1403 به 700 دستگاه در روز در کمتر از دو ماه خواهد رسید. این اقدام پس از تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار سال جاری صورت می گیرد.

به منظور تحقق این هدف، ایران خودرو با هماهنگی شبکه تامین کنندگان و قطعه سازان این خودرو، ظرفیت خطوط تولید پارس در پایگاه های تولیدی خود را افزایش خواهد داد. بدین ترتیب، تولید این محصول با حداکثر ظرفیت ممکن که تاکنون وجود داشته، ادامه می یابد. این برنامه به دنبال فراخوان متقاضیان براساس اولویت بندی در سامانه یکپارچه انجام می شود.

خبر خوب ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس؛ تولید روزانه پارس در سال جدید افزایش یافتپژو پارس سال

مشخصات پژو پارس سال

خودرو پارس سال مجهز به پیشرانه چهار سیلندر هشت سوپاپ XU7 با حجم 1761 سی سی است. این موتور قادر به تولید حداکثر 100 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن متر گشتاور است و با یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلو متصل می گردد. با توجه به وزن نسبتا سبک 1165 کیلوگرمی پارس سال، این قدرت متوسط کافی است تا خودرو در 11 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب گیری را تا 190 کیلومتر بر ساعت ادامه دهد.

خبر خوب ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس؛ تولید روزانه پارس در سال جدید افزایش یافتفضای داخلی پژو پارس سال

علیرغم شتاب بهتر نسبت به نسخه 105 اسب بخاری TU5، پیشرانه XU7 به دلیل ساختار قدیمی بسیار پرمصرف است. در شرایط رانندگی ترکیبی نیاز به 9.1 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر دارد که بیشتر از TU5 است. مصرف شهری آن به 13.8 لیتر در 100 کیلومتر می رسد. همچنین واشر سرسیلندر این موتور در برابر فشار بالا و مشکلات سیستم خنک کننده حساسیت دارد.


گالری تصاویر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی