متقاضیان تولید در کوچه‌های بی‌سرانجامی و بلاتکلیفی/جهش تولید و حمایت جدی از تولیدکنندگان اشتغال را رقم می‌زند


متقاضیان تولید در کوچه‌های بی‌سرانجامی و بلاتکلیفی/جهش تولید و حمایت جدی از تولیدکنندگان اشتغال را رقم می‌زند

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه در تحقق شعار سال را دولت در بخش اجرایی دارد.

محمد صالحی دارانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکار نیوز ضمن تبریک سال نو به ملت شریف ایران در خصوص تحقق شعار سال گفت: قطعا جهش تولید و حمایت جدی از تولید کنندگان منجر به اشتغال و رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور می‌شود،اگر برنامه منسجم و صحیحی برای شعار سال تبیین شود پیشرفت خوبی در این عرصه شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در ادامه تاکید کرد: جهش تولید با مشارکت مردم به مفهوم روی آوردن مردم به سرمایه‌گذاری در این زمینه و فاصله گرفتن از مصرف کالاهای خارجی که در بسیاری از موارد ضرورت دارد تا مردم از تولیدات خارجی در بازار استفاده نکنند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس تا کنون قوانین حمایتی به تناسب شعار اقتصادی سال‌های اخیر داشته و مصوب کرده است،افزود: با توجه به تصویب قوانین نظارتی توسط نمایندگان اما هنوز ضرورت دارد که مجلس با دقت بیشتر و نظارت دقیق تر در این حوزه ورود کند.

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین وظیفه در خصوص تحقق شعار سال را دولت در بخش اجرایی دارد،گفت: متاسفانه مقررات دست و پا گیر در حوزه تولید و بی سر و سامانی درگاه ملی مجوزها و مخالفت‌ های گسترده و ناامید کننده برخی از دستگاه‌های اجرایی متقاضیان تولید را در کوچه های بی سرانجامی و بلاتکلیفی قرار داده است.

متقاضیان تولید در کوچه‌های بی‌سرانجامی و بلاتکلیفی/جهش تولید و حمایت جدی از تولیدکنندگان اشتغال را رقم می‌زند

وی یادآور شد: تا روند دردسر ساز اداری که در برخی استان ها از جمله استان اصفهان فراتر از مقررات دولتی و صرفا با هدف حفظ منافع حاشیه شهر اصفهان و تامین رفاه و اشتغال مراکز استان از صدور مجوز در سایر مناطق سر باز می زنند و عملا مانع سرمایه گذاری و توسعه بخش تولید می‌شوند.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد:بدیهی است که دولت باید با تشکیل کارگروهی ویژه در مرکز بصورت ماهانه، موارد و درخواست های استانی را به صورت جدی بررسی نماید چرا که ستادهای تسهیل اشتغال استانی همان تکرار رویه های قبل است و نه تنها مشکلی را برطرف نکرده‌، بلکه بر مشکلات و فرصت کُشی ها نیز افزوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی