برآورد 1400 میلیارد تومانی خسارات سیل‌ سیستان و بلوچستان


برآورد 1400 میلیارد تومانی خسارات سیل‌ سیستان و بلوچستان

مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی از ارسال گزارش برآورد خسارات سیل جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت در این حادثه ارزیابی شده است.

به گزارش مشرق از وزارت جهاد کشاورزی، «نبی‌الله رشنو» افزود: در بازدید روزهای آغازین سال از جنوب استان سیستان و بلوچستان، بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از منطقه سیل‌زده برای انجام اقدامات حمایتی، برآورد خسارت و برنامه‌ریزی بازیابی مورد پیمایش قرار گرفت.

وی گفت: حادثه سیل در سیستان و بلوچستان یک تجربه تکرار شده از تخریب طبیعت و محیط توسط عامل انسانی است که در سراسر کشور حادثه شده است.

رشنو در تشریح وقایع سیل جنوب غرب کشور ادامه‌داد: در مدت پنج روز بازدید از منطقه، سر منشا سیل در بالادست از جمله سد «زیردان» که مناطق وسیعی از شهرستان چابهار را تحت پوشش قرار می‌دهد شناسایی شد.

مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهادکشاورزی اضافه‌کرد: بخش عمده‌ای از بندسارها ویران و هوتک‌ها با تخریب شده‌اند، باغات موز با هجوم گل و لای مواجه شده و آسیب فراوانی دیده است.

وی با اشاره به آمار هواشناسی از میزان ریزش‌های استان، گفت: در روز حادثه ۱۷۰ میلیمتر بارندگی که در ۲ تا سه ساعت اولیه به صورت طغیانی اتفاق افتاده است و این حجم از بارش مقطعی در نبود فرصت جذب، سیلاب مخرب را در دشت‌ها جاری کرده و در برخورد با مزارع پرورش میگو در گوادر و گواتر، ۲۵ هکتار از این مزارع را به کام ویرانی فرو برده است.

رشنو ویرانی‌ها را محدود به این موارد ندانست و افزود: در کنارک، زرآباد و دشتیاری، مزارع گوجه، هندوانه و ذرت از طغیان سیلاب در امان نمانده و با فرو ریختن بندسارها و هجوم سیلاب، در سطح وسیع تخریب شده است.

این مقام مسوول وزارت جهادکشاورزی، تمهیدات لازم برای امدادرسانی، ارائه خدمات به سیل‌زدگان، ارزیابی خسارات و برآورد یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان زیان را حاصل کار کارشناسی و میدانی در منطقه عنوان کرد و از ارسال گزارش به دولت خبر داد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...