426 میلیون تردد جاده‌ای در تعطیلات نوروز انجام شد


426 میلیون تردد جاده‌ای در تعطیلات نوروز انجام شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۴۲۶ میلیون تردد جاده ای طی تعطیلات نوروز در کشور انجام شده است.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش روز شنبه در منطقه امامزاده هاشم رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت هشت میلیون و ۶۶۰ هزار نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی به مسافرت رفتند و سایرین نیز با خودروهای شخصی خود اقدام به مسافرت کردند.

وی افزود: هم اینک در مرحله بازگشت مسافران قرار داریم و امیدواریم که مسافران زمان سفر خود را مدیریت کنند تا با کمال آرامش و امنیت سفرها به اتمام برسد و مسافران به شهرهای خود بازگردند.

وزیر راه و شهرسازی به وضعیت میزبانی گیلان از مسافران نوروزی نیز اشاره و ادامه داد: در ایام تعطیلات، یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو وارد استان گیلان شد که از این بابت این استان پس از مازندران رتبه دوم را در کشور در خصوص ورودی خودروها دارد؛ ضمن اینکه تاکنون یک میلیون و یکصد هزار خودرو از این استان خارج شدند.

بذرپاش بیان کرد: البته برای بررسی وضعیت محورهای مواصلاتی گیلان به این استان سفر کردیم و با توجه به اینکه آزادراه منجیل - رودبار در روزهای پایانی سال گذشته افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، شاهد کاهش بار ترافیکی در این منطقه هستیم.

وی اضافه کرد: مسافرانی که در این مسیر تردد می کردند، شاهد ترافیک سنگینی بودند و حتی چند ساعت در این ترافیک می ماندند اما با افتتاح این آزادراه و اصلاحات ترافیکی که انجام شده، باعث کاهش بار ترافیکی در این منطقه شده و این مشکل برطرف شده است.

وزیر راه و شهرسازی به برنامه های گسترده در خصوص بهبود وضعیت روکش آسفالت در راههای اصلی و روستایی کشور در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه هیات وزیران، روکش و بهسازی آسفالت به خصوص در راههای روستایی امسال با قدرت بیشتری انجام می شود.

بذرپاش در خاتمه گفت: سال گذشته حدود سه هزارکیلومتر جاده روستایی احداث و حدود ۶ هزار کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در راههای روستایی کشور انجام شد که این میزان در سال جاری افزایش خواهد یافت.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ کیارش چی میشه بعدت