تصویر کیس آیفون 16 اپل نشان‌دهنده ماژول دوربین پشتی بیضی‌شکل آن است


تصویر کیس آیفون 16 اپل نشان‌دهنده ماژول دوربین پشتی بیضی‌شکل آن استتوسط امیرکیوان گوهری / فروردین ۱۱, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه اخیرا تصاویری از دو کیس محافظ در شبکه اجتماعی X منتشر...

تصویر کیس آیفون 16 اپل نشان‌دهنده ماژول دوربین پشتی بیضی‌شکل آن است
تصویر کیس آیفون 16 اپل نشان‌دهنده ماژول دوربین پشتی بیضی‌شکل آن است
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه
تصویر کیس آیفون 16 اپل نشان‌دهنده ماژول دوربین پشتی بیضی‌شکل آن است

اخیرا تصاویری از دو کیس محافظ در شبکه اجتماعی X منتشر شده است. به‌نظر می‌رسد که این کیس‌ها مخصوص گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس اپل هستند. پیش از این شایعات فراوانی مبنی بر چیدمان عمودی دوربین برای مدل‌های غیر پرو آیفون 16 منتشر شده بود.

با توجه به اینکه کیس‌های نمایش داده برای مدل‌های استاندارد آیفون 16 ساخته شده‌اند؛ لذا این موضوع احتمال استفاده از چیدمان عمودی دوربین برای مدل‌های مذکور را افزایش می‌دهد.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که چرا استفاده از چیدمان عمودی برای دوربین پشتی آیفون 16 امری منطقی به‌نظر می‌رسد؟ اپل در 3 نسل آخر آیفون‌های استاندارد خود از ماژول جزیره‌ای مربعی‌شکل دوربین با زوایای گرد شده و چیدمان مورب برای لنزها بهره گرفت.

با این‌حال گوشی‌های آیفون 15 پرو، آیفون 15 پرو مکس و هدست اپل ویژن پرو از قابلیتی موسوم به ویدیوی فضایی (Spatial video) پشتیبانی می‌کنند. پیاده‌سازی این قابلیت مستلزم چیدمان عمودی دوربین‌های اصلی و عریض روی پنل پشتی گوشی است.

اپل ویژن پرو و تمامی مدل‌های سری آیفون 15 پرو همگی از لنزهای مورد نیاز با چیدمان عمودی استفاده می‌کنند؛ اما این موضوع برای جدیدترین مدل‌های غیر پرو صدق نمی‌کند. اگرچه چیدمان دوربین برای مدل‌های غیر پرو هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است؛ اما می‌توان ادعا کرد که سیستم دوربین با چیدمان مورب از قابلیت ویدیوی فضایی پشتیبانی نمی‌کند.

تصویر کیس آیفون 16 اپل نشان‌دهنده ماژول دوربین پشتی بیضی‌شکل آن است

تصویر کیس آیفون 16

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ اپل برای چیدمان عمودی لنزهای دوربین در مدل‌های استاندارد آیفون چندین الگوی مختلف را تست کرده است. آخرین نمونه تست شده نشان‌دهنده دو حلقه مجزا دوربین درون یک ماژول بیضی‌شکل است.

بعلاوه مدل‌های استاندارد آیفون 16 احتمالا همانند سری آیفون 15 پرو مجهز به دکمه اکشن بوده و دکمه جدید Capture نیز احتمالا تعدادی قابلیت کنترلی دوربین برای حالت عکس‌برداری افقی را به ارمغان خواهد آورد. شایان به ذکر است که تصویر نمونه اولیه کیس آیفون 16 پرو توسط همان منبعی منتشر شده که پیش‌تر شایعه به‌کارگیری دکمه Capture را مطرح نموده بود.

با این‌حال چنین کیس‌هایی کماکان نمونه‌های اولیه به‌شمار رفته و با موارد قابل رویت به‌عنوان محصول نهایی اختلاف دارند. بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم اطلاعات فوق با دیده تردید نگاه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی