ساعت کار موزه‌ها و کاخ‌ها تغییر کرد


ساعت کار موزه‌ها و کاخ‌ها تغییر کرد

ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد همچنین بسیاری از موزه‌ها در روز ۱۳ فروردین نیز تعطیل هستند.

بنابر اعلام صورت‌گرفته از سوی مجموعه‌های تاریخی (موزه‌ها، کاخ‌ها، پایگاه‌ها و محوطه‌های تاریخی) تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ساعت بازدید در روز‌های جمعه (۱۰ فروردین)، یکشنبه (۱۲ فروردین)، و چهارشنبه (۱۴ فروردین) نهایتاً تا ۱۷ خواهد بود.

کاخ گلستان نیز اعلام کرده است به‌مناسبت شب‌های قدر و برگزاری مراسم مذهبی در مسجد ارگ تهران، بلیت فروشی در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در روز جمعه ۱۰ فروردین تا ساعت ۱۶ خواهد بود، همچنین بلیت برای بازدید از محوطه کاخ گلستان نیز تا ساعت ۱۶:۳۰ امکانپذیر است.

در این راستا دو ورودی باب عالی و کوچه تکیه دولت مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در ساعت ۱۷ برای برگزاری مراسم شب‌های قدر بسته می‌شود.

همچنین در ورودی میدان ارگ به دلیل برگزاری مراسم مذهبی مسجد ارگ از ساعت ۱۵ بسته خواهد شد. در‌های مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در روز شنبه ۱۱ فروردین نیز از ساعت ۱۰ بر روی گردشگران بازگشایی می‌شود..

موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی، شنبه ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و روز‌های پس از شب قدر از ساعت ۱۰ فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

این مجموعه‌های تاریخی در روز ۱۳ فروردین‌ماه نیز تعطیل خواهند بود

در استان‌های کشور نیز مدیران کل میراث فرهنگی ساعت کاری موزه‌های تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی را اعلام کرده‌اند.

محسن معصوم علیزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از اعلام ساعت کاری موزه‌ها، ابنیه تاریخی و اماکن فرهنگی تحت پوشش این اداره‌کل در نوروز ۱۴۰۳ و ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر خبر داد و گفت: در شب‌های قدر ساعت بازدید اماکن تاریخی، موزه‌ها و پایگاه‌های ملی تا ساعت ۱۷ است و فردای شب قدر، ساعت فعالیت موزه‌ها از ۱۰ صبح آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: همه موزه‌ها و اماکن تاریخی در روز ۱۳ فروردین، همزمان با روز طبیعت و سالروز شهادت حضرت علی (ع) تعطیل هستند.

همزمان با روز ۱۳ به در و شب شهادت حضرت علی (ع) تمامی موزه‌های گروه موزه‌های دفینه شامل موزه خودرو‌های تاریخی، موزه زمان، کاخ مرمر یا موزه هنر ایران، موزه هنر‌های ملی اصفهان، موزه گوهر و آرایه‌های تاریخی، پول، هنر اسلامی و هنر جهان و موزه نور و روشنایی یزد نیز تعطیل خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟