صبحانه خبری، 11 فروردین 1403؛ از حذف نام کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق تا اظهارات روحانی درباره اقدام عجیب رئیسی در جریان حوادث آبان 98


صبحانه خبری، 11 فروردین 1403؛ از حذف نام کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق تا اظهارات روحانی درباره اقدام عجیب رئیسی در جریان حوادث آبان 98

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. با درخواست پرستو بخشی برای انتقال به تهران موافقت نشده بوددادستان عمومی و انقلاب دلفان گفت: هیچ‌گونه مورد جنایی در محل کشف جسد...

صبحانه خبری، 11 فروردین 1403؛ از حذف نام کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق تا اظهارات روحانی درباره اقدام عجیب رئیسی در جریان حوادث آبان 98

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

با درخواست پرستو بخشی برای انتقال به تهران موافقت نشده بود
دادستان عمومی و انقلاب دلفان گفت: هیچ‌گونه مورد جنایی در محل کشف جسد دکتر بخشی یافت نشده‌است. او اضافه کرد: همچنین هیچ‌گونه پیام تهدیدآمیزی از تلفن همراه دکتر بخشی در بررسی قضائی مشاهده نشده‌ و فقط جلد چند قرص در اتاق طبابت او پیدا شده‌است. آزادپور تصریح کرد: هیچ‌گونه مورد جنایی در محل کشف جسد دکتر بخشی یافت نشده‌ و شواهدی مبنی‌بر خودکشی این پزشک وجود دارد. آزادپور اظهار کرد: دکتر بخشی به‌دلیل فوت پدرومادر و برخی مشکلات به وزارت بهداشت برای انتقال طرح پزشکی از لرستان به تهران مراجعه کرده‌ اما موفق به تغییر محل طرح خود نشده‌است.

امام جمعه کرج: اگر اقدام قاطع انجام نشود، سقوط ارزش‌ها حتمی است
حسینی همدانی امام جمعه کرج با اشاره به وضعیت امروز برخی احکام در جامعه مطرح کرد: مسیری که در حال طی شدن است سرازیری بوده و اگر اقدام قاطع انجام نشود، سقوط ارزش‌ها حتمی است. جمهوری اسلامی ایران آغاز حرکت پایانی بشر به سمت نور، امید و برقراری عدالت و آمادگی برای درک طلوع خورشید ولایت عظماست.

امام جمعه اردبیل: نظام به دنبال انتخاب سفارشی رئیس مجلس نیست
سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نظام به دنبال انتخاب سفارشی رئیس مجلس و دخالت در این امر نیست و نمایندگان باید به سفارش و دلالی در انتخابات ریاست مجلس نه بگویند. او اظهار کرد: این روزها لابی گری عظیمی برای تعیین رئیس مجلس صورت می گیرد، تلفن نمایندگان جدید مدام زنگ می زند. نمایندگان محترم مجلس دقت کنند که رئیس مجلس اگر فرد شایسته ای باشد می تواند جریان عظیم اصلاحی در موضوعات حساس کشور به راه بیندازد و امیدواری بزرگی در کشور درست کند کوتاهی یا معامله در این موضوع خیانت به ملت و خیانت به دین و خیانت به کشور است.

اظهارات روحانی درباره اقدام عجیب رئیسی در جریان حوادث آبان ۹۸
حسن روحانی، رئیس جمهور سابق در اظهاراتی پیرامون وقایع آبان ۱۳۹۸ پس از گران شدن بنزین گفت: جمعه شب تحرکات شروع شد، عصر روز شنبه و شنبه شب تشدید شد تا صبح یکشنبه ۲۶ آبان که رهبر معظم انقلاب در سخنانشان در حاشیه درس خارج فرمودند افزایش قیمت بنزین تصمیم سران قوا بوده و ایشان از آن حمایت کردند. بعدازظهر یکشنبه کشور آرام بود و شب دوشنبه همه چیز پایان یافت. در ۹۸ وقتی بنزین گران شد اولین کسی که توئیت زد و مخالفت کرد، آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه بود که نامه سران قوا را با خط خودش امضا کرده بود

واکنش دولت به افشاگری روحانی: به خاطر همین دروغ‌هاست که ردصلاحیت شدی
خلجی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به مصاحبه رئیس جمهور سابق پیرامون وقایع آبان ۱۳۹۸ نوشت: در ۸ سال که با مردم صداقت نداشتید حداقل امروز تمرین کنید که با مردم صادق باشید! او با بیان اینکه هم وزیر کشور وقت و هم معاون وی بار‌ها گفتند که از زمان دقیق اجرای گرانی بنزین خبر داشتید ادامه داد: همین دروغگویی‌هاست که باعث رد صلاحیت می‌شود.

انصارالله: به ۸۶ کشتی مرتبط با اسرائیل حمله کرده‌ایم
محمد الحوثی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله گفت که از زمان آغاز جنگ اسرائیل در غزه تا کنون به ۸۶ کشتی مرتبط با این رژیم در آبهای دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند حمله کرده‌اند.

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت خواهند بود
دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. ملنیکوف تاکید کرد: روزهای خوبی در انتظار عاملان این حمله تروریستی نخواهد بود. آنها تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به «تابوت» (سلولی با ابعاد ۴*۶ مترمربع) محبوس خواهند شد. وی اضافه کرد: آنها تنها قادرند در حالت خمیده و دست به پشت حرکت کنند. اجازه تماس نخواهند داشت و احتمالاً دیگر هرگز فرزندان‌شان را نخواهند دید.

شهرداری تهران: مسجد پارک قیطریه، اولین و آخرین مسجد در پارک‌های بزرگ پایتخت نیست
عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران گفت: گزاره «درخت قطع می‌کنند تا مسجد بسازند!» را هم باید به کلکسیون دروغ‌های شاخدار علیه شهرداری تهران اضافه کرد! جهت استحضار مردم شریف تهران؛ نه درختی قطع می‌شود، نه مسجد جدید فضایی از کل پارک را خواهد گرفت و نه این اولین و آخرین مسجد در پارک‌های بزرگ شهر تهران است.

حذف نام کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق
دانشگاه امام صادق از حذف کاظم صدیقی برای حضور در مراسم شب قدر این دانشگاه، خبر داد و اعلام کرد: «ضمن عرض پوزش به اطلاع می‌رساند دلیل تغییرات پیش‌آمده، وقوع تداخل در برنامه‌های آیت‌الله صدیقی بوده است. ایشان سخنران سنواتی و دائمی شب‌های بیست و سوم ماه مبارک رمضان دانشگاه بوده‌اند اما به جهت قرار گرفتن لیالی قدر در تعطیلات دانشگاه و احتمال عدم برگزاری مراسم، مشکلی در هماهنگی‌های نهایی رخ داد.»

بازداشت فرزند حمید نوری توسط پلیس سوئد
دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.

اعمال افزایش مبالغ جریمه رانندگی از ۲۵ فرودین
سردارسیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا از آغاز اعمال افزایش مبالغ جرائم رانندگی از ۲۵ فروردین ماه خبر داد و گفت: حضور فیزیکی ماموران پلیس برای اعمال جریمه از دستور کار خارج شد و تمامی مراحل به صورت هوشمند انجام می‌شود.

«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد
«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد که زاده همین مکان بود، پس از حدود ۲ ماه از رسانه‌ای شدن حال وخیمش، شب گذشته تلف شد.

آغاز افت تولید گاز پارس جنوبی از ۱۴۰۴
رئیس انجمن مهندسی گاز کشور گفت: بر اساس گزارش‌های رسمی،­ اُفت تولید میدان گازی پارس جنوبی که ۷۰ درصد گاز کشور را تأمین می‌کند، ­در سال ۱۴۰۴ آغاز می‌شود.

روحانی: ریشه حوادث آبان ۹۸، بنزین نبود، مسئله دیگری بود
حسن روحانی، رئیس جمهور سابق در اظهاراتی پیرامون وقایع آبان ۱۳۹۸ پس از گران شدن بنزین که منجر به اعتراضات گسترده مردمی شد، گفت: تمام ماجرای ۹۸ جمعه شب و شنبه و روز یکشنبه تا بعدازظهر است و دیگر تمام شد، یعنی جمعاً ۴۸ ساعت بود. البته حوادثی در ماهشهر اتفاق افتاد که عده‌ای با تیربار آمده بودند که کشته‌های آن حادثه را هم جزو اعتراضات مربوط به بنزین حساب کردند. او گفت: ریشه حوادث آبان ۹۸، مسئله دیگری بود که در زمان مناسب باید برای مردم تبیین شود. موضوع بنزین نبود، مسئله دیگری بود.

حمله هوایی اسرائیل به سوریه؛ ۳۶ نفر جان باختند
در حمله هوایی روز جمعه اسرائیل به استان حلب سوریه، دست کم ۳۶ سرباز سوری قربانی شدند. سانا، خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد که در این حمله که پیش از بامداد رخ داد، غیرنظامیان و همچنین پرسنل نظامی کشته و زخمی شدند.

بایدن: عربستان برای اولین بار آماده است اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسد
رسانه ها اعلام کردند که بایدن به صورت غیررسمی در جمع خبرنگاران گفته است «فعلاً وارد جزئیات نمی‌شوم. اما ببینید من با سعودی‌ها و با همه کشورهای عربی دیگر از جمله مصر، اردن و قطر کار کرده‌ام؛ آن‌ها آماده هستند اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند، برای اولین بار اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند».

لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید