پیش بینی بورس هفته سوم فروردین 1403 / وابستگی نماگرهای سهامی بورس به دلار نیمایی


پیش بینی بورس هفته سوم فروردین 1403 / وابستگی نماگرهای سهامی بورس به دلار نیمایی

بورس تهران در پایان اولین هفته معاملاتی فروردین ماه 1403، بازدهی مثبت کسب کرد اما عمده روزهای معاملاتی آن، با روند خنثی و متعادل بازار همراه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، اولین هفته معاملاتی سال ۱۴۰۳، با بازدهی مثبت ۰.۵۳ درصدی نماگر اصلی تالار شیشه‌ای همراه بود.

در پایان معاملات بورس در اسفندماه ۱۴۰۲، شاخص اصلی بازار سهام به محدوده‌های مقاومتی خود وارد شد. به همین واسطه، مطابق انتطار فروشندگان دست بالاتری را در معاملات این هفته داشتند.

بازار سهام از دریچه آمار و ارقام

بازار سهام طی چهار روز معاملاتی این هفته به طوری میانگین 10 میلیارد و 400 میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزش معاملاتی نزدیک به چهار هزار و 26 میلیارد تومان را رقم زده است. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که پس از مدت‌ها برآیند هفتگی ورود و خروج پول مثبت شد و طی چهار روز معاملاتی این هفته 494 میلیارد تومان پول به بازار سهام تزریق شده است.

سمت و سوی نماگرهای بورسی در سومین هفته فروردین

در نبود تیترهای خبری مهم مرتبط با بورس، جریانی خنثی بر دادوستدها حاکم بود. از این رو کارشناسان معتقدند، در صورتی که اخبار مثبت به بازار تزریق نشود، بازار در شرایط نوسانی به سر خواهد برد.

با این وجود هنگامی که کلیت نمادهای بازار در روز سه‌شنبه در سوی منفی دامنه نوسان معامله می‌شدند، اهالی تالار شیشه در سمت سفارش‌های خرید قرار گرفتند. این موضوع نشان می‌دهد، فروشندگان بازار نیز تمایل چندانی برای عرضه سهام خود به هر قیمتی ندارند و به سرعت عقب نشینی می‌کنند.

در حال حاضر، سیاست تثبیت نرخ دلار نیما، همچنان متهم ردیف اول کم رمق بودن بازار در روزهای ابتدایی سال نو است. در صورتی که سیگنال‌هایی مبنی بر وجود اراده از سوی بانک مرکزی در راستای کاهش فاصله میان نرخ نیما و آزاد اسکناس دلار صادر شود، بازار با پتانسیل بالایی شروع به رشد خواهد کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا