980 هزار دستگاه خودرو هنوز به تهران برنگشته‌اند / جان باختن 41 نفر در هر شبانه روز


980 هزار دستگاه خودرو هنوز به تهران برنگشته‌اند / جان باختن 41 نفر در هر شبانه روز

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور گفت: آمار‌ها از طرح نورزی نشان می‌دهد بالغ بر ۹۸۰ هزار دستگاه وسائط نقلیه‌ای که از تهران خارج شدند، همچنان برنگشته‌اند و به طور قطع روز‌های پرترددی را پیش رو خواهیم داشت.

سردار محمدباقر سلیمی روز جمعه با تشریح آخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌های کشور افزود: از بیست و چهارم اسفندماه طرح نوروزی آغاز شد؛ تا این لحظه و براساس آخرین آمار‌هایی که از سامانه‌ها دریافت کردیم نزدیک به ۴۰۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده و متاسفانه در اثر بی‌احتیاطی‌های رانندگی و عواملی از جمله خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز و نامتعارف به نسبت شرایط محیطی و همچنین انحراف و تجاوز به چپ در راه‌های دوطرفه، حوادث ناگوار و تلخی هم در این ایام اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه اعداد اولیه به نسبت سال گذشته، کاهش حدود ۳۰ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی را نشان می‌دهد، اما همین تعداد هم یعنی ۶۱۷ نفر جان باخته و بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح، زیاد است. اگر بخواهیم به طور روزانه عنوان کنیم حدود ۴۱ نفر در هر شبانه روز جان خود را از دست دادند و حدود ۱۱۰۰ نفر هم مجروح حاصل حوادث رانندگی بوده که در این ایام اتفاق افتاده است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور گفت: استان‌های تهران (در بخش درون شهری و برون شهری)، کرمان، فارس، خراسان رضوی و خوزستان بیشترین سهم را در حوادث رانندگی داشتند که به لحاظ مقصد سفر بودن نیز بیشترین تردد‌ها در محور‌های همین استان‌ها ثبت شده است.

این مسئول در پلیس راهور با بیان اینکه اکنون تمام معابر کشور باز است، از ترافیک پرحجم و سنگین در مسیر‌های کشور خبر داد و افزود: مسیر‌های منتهی به کلانشهر‌ها از جمله مسیر به شهر تهران از سمت شمال، مسیر آزادراه تهران-کرج، کرج- قزوین، تهران-قم، تهران- اراک و همدان و همچنین مسیر‌های منتهی به مشهد مقدس و شهر‌های اصفهان و شیراز پرترافیک و سنگین گزارش شده است.

سردار سلیمی ادامه داد: از هفتم فروردین ماه به بعد، شاهد حجم بیشتری از تردد در محور‌ها بودیم و اگرچه به صورت تجمعی تا امروز سه درصد کاهش تردد را در سطح کشور به نسبت طرح نوروزی گذشته داشتیم، اما در چند روز گذشته این حجم به طور فزاینده رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۵ درصد نسبت به روز‌های اولیه طرح نوروزی، افزایش تردد در کشور را داریم، افزود: روز گذشته در مجموع چهار درصد به نسبت تردد سال گذشته افزایش داشتیم.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور خاطر نشان کرد: با توجه به انباشت خودرو‌ها در استان‌های شمالی به ترتیب استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از نوار جنوبی کشور در خوزستان، بوشهر و هرمزگان، بیشترین انباشت را دارند.

وی در پایان از هموطنان خواست تا سفر‌های خود را مدیریت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لغت نامه ورزشی