مذاکرات دوحه به‌خاطر مواضع اسرائیل به بن‌بست رسید


مذاکرات دوحه به‌خاطر مواضع اسرائیل به بن‌بست رسید

اقتصادنیوز: عضو دفتر سیاسی حماس گفت مذاکرات آتش‌بس دوحه به خاطر مواضع رژیم صهیونیستی به بن‌بست خورد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد نزال عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که مذاکرات آتش‌بس که در دوحه قطر جریان داشت به خاطر مواضع رژیم صهیونیستی به بن‌بست خورد.

الجزیره گزارش داد، محمد نزال گفت: مذاکرات اخیر دوحه با وجود تلاش‌های میانجیگران به هیچ درک متقابلی منجر نشد و در نتیجه رایزنی‌ها به دلیل مواضع ناسازگار (رژیم) اسرائیل به بن بست رسید.

خبر مرتبط
یونیسف خواستار آتش بس در غزه شد/ امید کودکان غزه به پایان کابوس جنگ

اقتصادنیوز: سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.

وی با تاکید بر اینکه تشدید اقدامات نظامی در غزه به بازگرداندن اسیران اسرائیلی کمکی نمی‌کند، افزود: تهدیدات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره عملیات در رفح، نیروهای مقاومت حماس را نمی‌ترساند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !