ویزیت 1635 بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان لامرد


ویزیت 1635 بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان لامرد

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان لامرد، گزارشی از روند ارایه خدمات سلامت به مردم و مسافران نوروزی در این شهرستان از بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ ارایه داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مهندس «یعقوب رضائی» تمهیدات پیش بینی شده برای خدمات رسانی در ایام نوروز ۱۴۰۳ را شامل تهیه پوستر و نصب بنر و تراکت راهنمای مسافر با موضوع نکات لازم برای تامین سلامت مسافران، به همراه درج موقعیت بیمارستان، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های اورژانس و زمان فعالیت این مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین برپایی ایستگاه راهنمای مسافر با همکاری هلال احمر شهرستان برشمرد.

او افزود: از آغاز به کار ستاد سلامت نوروزی از بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ در راستای سلامت شهروندان و مسافران نوروزی در حوزه بهداشت محیط و حرفه ای، بیش از ۱۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در قالب اجرای طرح تشدید کنترل مراکز مواد غذایی و ارجاع ۹ پرونده تخلف در زمینه موازین بهداشتی به مراجع قضایی و تعطیلی یک مکان متخلف به همراه صدور ۸۹ مورد اخطار بهداشتی انجام شده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان لامرد همچنین از معدوم سازی ۱۷۸ کیلوگرم_لیتر مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی در این بازدیدها خبر داد.

او ادامه داد: بر اساس برنامه زمانبندی در ستاد سلامت نوروزی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، رسیدگی و خدمت به ۲۱۳ مادر باردار نیازمند خدمات ماقبتی نیز انجام شده است.

رضائی اضافه کرد: همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته، ارائه خدمات درمانی به بیماران و مراجعان بیمارستان های «حاج محمود حاج حیدر» لامرد و «بعثت» اشکنان با دارا بودن بخش های اورژانس، داخلی، زنان، جراحی، اتاق عمل، CCU، ICU، اطفال، سی تی اسکن، آزمایشگاه، چشم پزشکی و NICU است از سوی پزشکان متخصص قلب و عروق، داخلی، زنان، مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، اطفال، چشم پزشکی و بیهوشی در این ایام در حال انجام است.

او افزود: همچنین چهار مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ده شیخ؛ اهل بیت (ع) کال؛ حضرت عباس(ع) چاهورز و شهدای خشت به همراه سه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و چهار مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی نیز در حال ارایه خدمت به به بیماران و شهروندان هستند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان لامرد میزان مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون در این شهرستان را ۲۰۷ مورد اعلام کرد و ادامه داد: ۱۲۱ مورد ماموریت نیز از سوی پنج پایگاه اورژانس، از بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ انجام شده که از این تعداد ۲۳ ماموریت کارشناسان اورژانس مربوط به سوانح و حوادث جاده ای بوده است و خوشبختانه هیچ آمار فوتی ناشی از سوانح و حوادث ترافیکی در شهرستان لامرد طی این بازه زمانی ثبت نشده است.

رضائی بیان کرد: همچنین در همین مدت، هزار و ۶۳۵ بیمار به صورت سرپایی در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان لامرد با حضور پزشکان عمومی، معاینه شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی