جدیدترین وضعیت مراکز تجاری و رایزن‌ها/ برای استقرار 60 رایزن هدفگذاری شده است


جدیدترین وضعیت مراکز تجاری و رایزن‌ها/ برای استقرار 60 رایزن هدفگذاری شده است

به گفته معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت در حال حاضر ۵۰ مرکز تجاری در ۳۵ کشور فعال و ۲۰ رایزن مستقر و ۱۰ رایزن در مسیر اعزام هستند، اما هدفگذاری استقرار ۶۰ رایزن و ایجاد مراکز تجاری در همه کشورهای هدف است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدصادق قنادزاده با بیان اینکه برخی از ابزارهای سازمان توسعه تجارت برای کمک به بخش خصوصی و تنظیم روابط تجاری با دنیا، شامل رایزن‌های بازرگانی مراکز تجاری است، گفت: طی سال‌های اخیر تعداد رایزن‌های بازرگانی از ۳ یا ۵ رایزن مستقر به ۲۰ رایزن مستقر رسیده و ۱۰ رایزن هم در مسیر اعزام هستند.

وی با اشاره به تاثیر حضور رایزن‌ها بر رفع موانع و ایجاد بسترها برای بازاریابی و رفع مشکلات تجار در کشورهای هدف، تصریح کرد: همچنین سازمان توسعه تجارت در حال اخذ مصوبات لازم از دولت است تا تعداد رایزن‌ها را به ۶۰ مورد ارتقا دهد. هرچند برخی کشورها فقط ۶۰ رایزن در یک کشور دارند، اما ما هم تلاش می‌کنیم از وضعیت موجود فاصله بگیریم و حتی در برخی کشورها به دنبال اعزام رایزن‌ دوم و سوم و بالاتر هستیم.

به گفته معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت بعد از اخذ مصوبه برای ارتقای تعداد رایزن‌ها به ۶۰ مورد و تامین منابع، کار جذب به سرعت شروع می‌شود که ممکن است کمی زمان ببرد، چراکه کیفیت و پیدا کردن رایزن‌های خبره مهم‌تر از کمیت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مراکز تجاری که از جنس بخش خصوصی است آزادی عمل بیشتر و محدودیت‌های کم‌تری دارد، گفت: ایران در حال حاضر در دنیا ۵۰ مرکز تجاری دارد که در حال ارزیابی و پالایش آنها هستیم تا مراکزی که کارکرد ندارد حذف شود و مراکز جدید هم تاسیس شود. در اصل در حال حاضر تاکید بر اثربخشی مراکز تجاری است و نه کمیت آنها.

قنادزاده با بیان اینکه هدف‌گذاری شده در هر کشوری که هدف تجاری داریم حتما مرکز تجاری موثر هم داشته باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ مرکز تجاری در ۳۵ کشور فعال است و بنابراین در برخی کشورها بیش از یک مرکز تجاری داریم.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...