کابل های مقاوم در برابر آتش و مقاوم در برابر شعله


آتش عامل اصلی تخریب است، اما ما باید آن را در نظر بگیریم یکی از دلایل اصلی مرگ، استنشاق گازهای سمی است که ایجاد می شود و وجود دود متراکم که در شناسایی اختلال ایجاد می کند

کابل های مقاوم در برابر آتش و مقاوم در برابر شعله و ۶ لایه آن

آتش عامل اصلی تخریب است، اما ما باید آن را در نظر بگیریم یکی از دلایل اصلی مرگ، استنشاق گازهای سمی است که ایجاد می شود و وجود دود متراکم که در شناسایی اختلال ایجاد می کند

سازندگان کابل های مقاوم در برابر آتش و حرارت را برای ایمن سازی منبع تغذیه در مواقع اضطراری ایجاد کردند. مهمترین کاربرد کابل مقاوم در برابر آتش زمانی است که آتش سوزی می شود.

خطر حوادث ناشی از آتش سوزی در هر مکانی با مکانیسم های سیم کشی زیاد وجود دارد. برای جلوگیری از خرابی های عمده برق، نیروگاه ها از کابل نسوز استفاده می کنند.

اگر ساختمانی دچار حادثه ناشی از آتش سوزی شود، کابل های مقاوم در برابر آتش این امکان را برای سیستم های اضطراری فراهم می کند و ایمنی همه را تضمین می کند. کابل های مقاوم در برابر حریق برای تامین انرژی سیستم های اضطراری مانند اعلام حریق، سیستم های روشنایی اضطراری، سیستم های تشخیص حریق و سیستم های هشدار صوتی استفاده می شوند.

اکثر سازندگان کابل‌های مقاوم در برابر آتش را با نوا غیر قابل اشتعال می‌سازند که دور سیم‌های مسی پیچیده شده است تا از آتش محافظت شود. به طور معمول، کابل های معمولی دود منتشر می کنند که تا حد زیادی مانع از تلاش های اضطراری می شود.

کابل های مقاوم در برابر آتش و مقاوم در برابر شعله

عملکرد کابل های مقاوم در برابر آتش چیست؟

عملکرد اصلی کابل های مقاوم در برابر آتش، تامین برق در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی است. یک کابل جامد مقاوم در برابر آتش در صورت آتش سوزی بلافاصله قطع نمی شود. درعوض، این کابل ها همچنان برق را برای حرکت در مدارها فراهم می کنند.

این نیرو به سمت سیستم های اضطراری مانند آسانسور، پمپ های آتش نشانی، تجهیزات کنترل دود و سیستم های اعلام حریق هدایت می شود

بیشتر پروتکل‌های ایمنی مستلزم این هستند که مدارهای اضطراری به مدت ۲ ساعت در هنگام اضطرار فعال بمانند. کابل های مقاوم در برابر آتش باید ۲ ساعت کار کنند زیرا:

  • به مردم زمان بدهید تا ساختمان را تخلیه کنند
  • آتش نشانان از تجهیزات خود برای خاموش کردن آتش استفاده می کنند
  • در مواقع اضطراری به طور موثر ارتباط برقرار کنید

کابل های مقاوم در برابر آتش یا حرارت باید زمان کافی برای انجام این مراحل را در اختیار داشته باشد. اگر کابل مقاوم در برابر آتش شما نمی تواند این بازه زمانی را فراهم کند، باید گزینه بهتری از کابل ها را در نظر بگیرید.

کابل های بدون هالوژن، مقاوم در برابر حریق

کابل LSZH سازگار با محیط زیست بوده و هیچ ضرری به آن نمی رساند. روکش کابل LSZH از ترکیبات ترموپلاستیک یا ترموست تشکیل شده که موجب می شود هنگامی که در معرض آتش و حرارت بالا قرار می گیرد، هیچ هالوژنی از خود ساطع نکرده و دود محدودی تولید کند.

کابل LSZH به میزان بسیار کم سمی بوده و کندتر آتش می گیرد، به همین دلیل این نوع کابل، انتخاب خوبی برای بسیاری از تأسیسات داخلی خواهد بود. این کابل ممکن است از طریق رایزر به طور مستقیم به یک شبکه متصل شود و یا در پچ پنل فیوژن برای اتصال به کابل دیگر استفاده شود.

خاصیت بازدارندگی شعله در پلیمر های مهندسی بدون هالوژن ، چگالی ، سمیت و خورندگی محصولات ناشی از آتش سوزی و سوختن مواد پلیمری را به حداقل می رساند . این مساله اکنون به یکی از مباحث اصلی صنعت سیم و کابل تبدیل شده است .

کابل های مقاوم در برابر آتش و مقاوم در برابر شعله

​هالوژن ها چیست؟

عناصری مانند فلوئور، کلر، برم، ید و استات هالوژن هستند و در هفتمین گروه اصلی جدول تناوبی عناصر ظاهر می شوند.

آنها در بسیاری از ترکیبات شیمیایی، به عنوان مثال در پلی وینیل کلراید یافت می شوند. پی وی سی همانطور که به اختصار شناخته می شود بسیار بادوام است و به همین دلیل در بسیاری از محصولات فنی و همچنین برای عایق کاری و مواد روکش در کابل ها استفاده می شود.

کلر و سایر هالوژن ها اغلب به عنوان مواد افزودنی برای بهبود حفاظت در برابر شعله گنجانده می شوند. اما قیمتی بالا همراه است.

هالوژن ها برای سلامتی مضر هستند. به همین دلیل، پلاستیک هایی که هالوژن ندارند به طور فزاینده ای برای کابل ها استفاده می شوند.

کابل بدون هالوژن چیست؟

همانطور که از نام آنها پیداست، کابل های بدون هالوژن در ترکیب پلاستیک ها بدون هالوژن هستند. پلاستیک های حاوی هالوژن را می توان با عناصر شیمیایی موجود در نام آنها شناسایی کرد، مانند پلی وینیل کلرید، لاستیک کلروپرن، فلوراتیلن پروپیلن، لاستیک فلورو پلیمر و غیره.

اگر می خواهید یا مجبور به استفاده از کابل های بدون هالوژن هستید، مطمئن شوید که اینها از پلاستیک هایی مانند لاستیک سیلیکونی، پلی اورتان، پلی اتیلن، پلی آمید، پلی پروپیلن، الاستومرهای ترموپلاستیک (TPE) یا لاستیک اتیلن پروپیلن دی ان تشکیل شده اند.

آنها حاوی هیچ گونه تثبیت کننده یا نرم کننده مبتنی بر فلزات سنگین نیستند و افزودنی های محافظت در برابر شعله برای محیط زیست بی خطر هستند.

سنا نیروی آویژه یکی از شرکت های معتبر می باشد که می تواند کابل های و سیم های نسوز سیلیکونی مقاوم در برابر آتش را به فروش رساند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)