مسکو: رفتار غیراخلاقی نمایشی در دموکراسی ها به یک هنجار تبدیل شده است


مسکو: رفتار غیراخلاقی نمایشی در دموکراسی ها به یک هنجار تبدیل شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص رفتار غیراخلاقی و نمایشی ایالات متحدخ اظهارنظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود پس از اعلام کاخ سفید مبنی بر اینکه هیچ برنامه ای برای کمک به روسیه در زمینه امنیتی در پی حمله تروریستی در سالن کروکوس وجود ندارد، خاطرنشان کرد: "رفتار غیراخلاقی نمایشی برای دموکراسی های لیبرال به یک هنجار تبدیل شده است."
پیشتر جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفته بود که ایالات متحده قصد ندارد پس از حمله تروریستی در منطقه مسکو به روسیه کمک امنیتی کند.
زاخارووا در مورد بیانیه کاخ سفید گفت: "رفتار غیراخلاقی تظاهرات به موضوع "عادی جدیدی" در دموکراسی‌های لیبرال تبدیل شده است."
تیراندازی و آتش سوزی در شامگاه 22 مارس قبل از اجرای کنسرت در سالن کنسرت کروکوس سیتی هال در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو رخ داد. خبرنگار اسپوتنیک که شاهد این حادثه بود گزارش داد که چند مرد مسلح بدون ماسک به داخل سالن هجوم بردند، آنها در محدوده نقطه خالی به مردم شلیک کردند و بمب های آتش زا پرتاب کردند.
بر اساس آخرین اطلاعات کمیته تحقیق، 137 نفر فوت کردند که سه نفر از آنها کودک بودند. سردبیر گروه رسانه ای راسیا یوودنیا مارگاریتا سیمونیان، از افزایش تعداد قربانیان به 143 نفر خبر داد. بر اساس گزارش وزارت شرایط اضطراری، 152 نفر در نتیجه این حمله تروریستی زخمی شدند. 24 مارس روز عزای ملی اعلام شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که هر چهار عامل حمله تروریستی پیدا و بازداشت شدند - آنها سعی کردند فرار کنند و به سمت اوکراین در حال حرکت بودند، جایی که "مسیری" برای آنها در سمت اوکراین آماده شد تا از مرز عبور کنند. وزارت کشور روسیه گزارش داد که این افراد خارجی هستند. رئیس جمهور خاطرنشان کرد که در مجموع 11 نفر بازداشت شدند و نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا کل پایگاه تروریست ها را کشف کنند. به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه، سلاح های مورد استفاده تروریست ها از قبل در یک انبار آماده شده بود.
پوتین گفت که روسیه نه تنها با یک حمله تروریستی بدبینانه برنامه ریزی شده، بلکه با یک کشتار جمعی آماده و سازماندهی شده غیرنظامیان مواجه است. رئیس جمهور تاکید کرد که تمامی عاملان، سازمان دهندگان و عامران این جنایت به مجازات عادلانه و اجتناب ناپذیر محکوم خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !