نعیم قاسم: منفعت فلسطین و لبنان به یکدیگر گره خورده است


نعیم قاسم: منفعت فلسطین و لبنان به یکدیگر گره خورده است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به نبرد غزه گفت: منفعت فلسطین و لبنان به یکدیگر گره خورده است.

نعیم قاسم: منفعت فلسطین و لبنان به یکدیگر گره خورده است

به گزارش راهبرد معاصر. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه نبردی که ما در راستای حمایت از غزه انجام می‌دهیم در عین حال به نفع لبنان است. گفت: منفعت فلسطین و لبنان به یکدیگر گره خورده است.

به گزارش امروز دوشنبه النشره، شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: نبردی که ما در راستای حمایت از غزه انجام می‌دهیم در عین حال به نفع لبنان است. زیرا به اسرائیل گوشزد می‌کند که بازدارندگی وجود دارد و مقاومت حاضر و آماده است و دشمن صهیونیست نمی‌تواند سودای حمله به لبنان را در سرداشته باشد. مقاومت ما در لبنان حاضر و آماده و وجود و آمادگی آن ضروری است. لبنان بدون این مقاومت نمی‌تواند که مستقل باشد و باثبات بماند.

وی با طرح این سوال که "رژیم اسرائیل در سال ۱۹۸۲ زمانی که وارد لبنان شد هدفش بیرون راندن فلسطینیان بود. چرا ۱۸ سال در لبنان ماند؟ "، افزود: برای اینکه به دنبال ایجاد شهرک‌هایی در جنوب کشورمان بود. به دنبال اسکان فلسطینی‌ها در این مناطق بود. هدفش حکومت سیاسی در لبنان بود که تحت کنترل آن باشد، اما مقاومت مانع از موفقیت تحرکاتش شد.

شیخ نعیم قاسم بیان کرد: اگر این مقاومت و سلاح مقاومت نبود، امکان بازدارندگی در برابر اسرائیل وجود نداشت. منفعت فلسطین و لبنان به یکدیگر گره خورده است. اولویت یاری کردن غزه است، اما آیا کمک به غزه موضوعی جدا از لبنان است؟ ما با دشمنی توسعه طلب روبرو هستیم و بهتر است که این دشمن به حال خود رها نشود تا طرح‌های خود را علیه ما پیاده کند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما می‌دانیم چکار می‌کنیم و همه امور طبق حساب و کتاب و برنامه ریزی شده است. ما دشمن را رها نمی‌کنیم تا بداند که ما در کمین هستیم. دشمن در حال حاضر به دنبال گسترش حملات به غیرنظامیان در بعلبک یا بقاع غربی یا هر مکان دیگری است و به همه این حملات واکنش نشان داده خواهد شد.

شیخ نعیم یادآوری کرد: یک ساعت پس از حمله به بعلبک، مراکز راهبردی دشمن اسرائیلی هدف قرار گرفت. به هراندازه که تاوان داشته باشد و دشواری‌ها باشد ما هراسی به خود راه نخواهیم داد.حمله به غیرنظامیان و هر رخدادی که با ماهیت نبرد کنونی تناسب نداشته باشد ما به آن واکنش نشان خواهیم داد و خطاب به دشمن صهیونیست می‌گوییم که آماده و در میدان هستیم و اجازه نمی‌دهیم که تجاوزهایت بدون تاوان بماند.

شیخ نعیم گفت: این رویارویی که ما انجام می‌دهیم بسیار کم هزینه‌تر از آن است که منتظر بمانیم تا دشمن به ما حمله کند. این اقدامی کاملا دفاعی است./ ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظرات شهید مطهری درباره عفاف و حجاب راهگشاست