افتتاح بزرگترین مجمع بین المللی انرژی هسته ای اتم اکسپو در سیریوس روسیه


افتتاح بزرگترین مجمع بین المللی انرژی هسته ای  اتم اکسپو  در سیریوس روسیه

مجمع اتم اکسپو که در آن وضعیت فعلی صنعت هسته ای جهانی مورد بحث قرار می گیرد و روندهای توسعه بیشتر آن شکل می گیرد، از سال 2009 در روسیه برگزار می شود.

به گزارش اسپوتنیک، بزرگترین مجمع بین المللی انرژی هسته ای، " اتم‌اکسپو-2024"، که توسط شرکت دولتی روسیه "روس‌اتم" سازماندهی شده است، از روز 25 ماه مارس (دوشنبه) در سیریوس روسیه آغاز به کار کرد.
مجمع Atomexpoکه در آن وضعیت فعلی صنعت هسته ای جهانی مورد بحث قرار می گیرد و روندهای توسعه بیشتر آن شکل می گیرد، از سال 2009 در روسیه برگزار می شود.
در این مجمع روسای شرکت های کلیدی در صنعت هسته ای جهانی، سازمان های دولتی، سازمان های بین المللی و عمومی، کارشناسان برجسته حضور دارند.
در این نمایشگاه، غرفه ایران در مجمع "اتم‌اکسپو" در منطقه سیریوس روسیه برپاست. این نمایشگاه از 25 تا 26 مارس در سیریوس در روسیه برگزار می شود.
شرکت "روس‌اتم" از شرکای خود استقبال می کند که روسیه را به عنوان یک کشور صدر و شناخته شده جهانی در زمینه فناوری هسته ای می شناسند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قبلاً در مورد جایگاه جهانی روسیه در این عرصه صحبت کرده بود.
با کمک روسیه، صنعت هسته ای در کشورهای خارجی عملاً از صفر ایجاد می شود، متخصصان آموزش می بینند و زیرساخت های لازم مطابق با سخت ترین استانداردهای ایمنی در حال توسعه است. پوتین خاطرنشان کرد: روسیه آماده همکاری در زمینه انرژی هسته ای صلح آمیز با همه شرکای علاقه‌مند است.
به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در حال حاضر ۴۱۵ رآکتور انرژی هسته‌ای در جهان فعال هستند و ۵۷ راکتور دیگر در دست ساخت هستند. علاوه بر این، اگر بازار خدمات ساخت نیروگاه های هسته ای در خارج از کشور را که توسط شرکت های مختلف ارائه می شود در نظر بگیریم، Rosatomدر اینجا در صدر فهرست کشورها، جای اول را به خود اتصاص می دهد با تقریباً 90٪ سهم هسته‌ای. این شرکت در حال اجرای پروژه هایی برای 22 بلوک انرژی هسته ای در 7 کشور جهان است.
چارچوب انجمن شامل یک نمایشگاه و کنگره با یک برنامه تجاری گسترده است که رویداد اصلی آن جلسه عمومی است. بحث ها و میزگردها به مهم ترین موضوعات برای صنعت هسته ای اختصاص داده شده است. شرکت‌های بزرگ در صنعت هسته‌ای جهانی و صنایع وابسته، فناوری‌ها و شایستگی‌های خود را در این نمایشگاه ارائه می‌کنند.
در طول کل دوره برگزاری «اتم اکسپو»، بیش از 49 هزار نماینده و مهمان از 89 کشور جهان از آن بازدید کردند، بیش از 55 هزار قرارداد به ارزش کل بیش از 63 میلیارد دلار به امضا رسیده است. شایان ذکر است که «اسپوتنیک» شریک اطلاعاتی این مجمع هسته ای است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی