توی طبیعت این کارا رو نکن!


توی طبیعت این کارا رو نکن!

ایسنا نوشت: رضا ناصری در ادامه اظهار کرد: اگرچه با سرسبز شدن طبیعت در روزهای بهاری، افراد بیشتری برای طبیعت‌گردی به مناطق کوهستانی و تفرجگاه‌ها و دامن طبیعت سفر می‌کنند اما در هنگام حضور در...

ایسنا نوشت: رضا ناصری در ادامه اظهار کرد: اگرچه با سرسبز شدن طبیعت در روزهای بهاری، افراد بیشتری برای طبیعت‌گردی به مناطق کوهستانی و تفرجگاه‌ها و دامن طبیعت سفر می‌کنند اما در هنگام حضور در طبیعت نکات زیادی را باید رعایت کنیم که اگر برای دفعات بعدشی هم خواستیم از آن مکان استفاده کنیم برای خودمان و دیگران قابل استفاده باشد.

وی با تأکید بر پرهیز از ریختن زباله‌ها در اطراف جاده‌ها و طبیعت و جا گذاشتن زباله‌های غیر قابل تجزیه در دامن طبیعت، اظهار کرد: برای سفر پیش‌بینی سوخت مناسب و چوب خشک داشته باشیم و از شکستن شاخه‌های درختان منطقه جدا پرهیز کنیم.

این فعال محیط‌زیست گفت: گردشگران به هیچ عنوان نباید وارد زیستگاه‌های حیات‌وحش شوند و یا به تخم یا جوجه پرندگان یا بره وحوش دست بزنند و یا آنها را جابجا کنند چون مادرشان در همان نزدیکی مواظب آنها است.

وی افزود: باید در یک اجاق مناسب آتش کنیم و از روشن کردن آتش در کنار درختان و پوشش گیاهی انبوه جداً پرهیز کنیم، اگر اجاقی از قبل وجود داشت حتماً از همان اجاق استفاده کنیم، روشن کردن آتش در روی زمین عناصر آلی خاک را سوزانده و در آن محل هیچگاه گیاهی نخواهد رویید.

ناصری اذعان کرد: یادمان باشد پس از اتمام کار حتماً خاکستر و زغال باقی مانده را با آب سرد و با ماسه و خاک اطراف اجاق مدفون کنیم، همچنین از تعویض روغن در طبیعت و شستن ماشین در آب‌های روان و رودخانه‌ها به شدت باید پرهیز کرد.

وی گفت: هرگونه ایجاد آلودگی در آب مطمئناً از طریق آلودگی منابع آبی دوباره به خودمان منتقل خواهد شد، باید از چیدن گیاهان وحشی و آسیب به ریشه گیاهان جداً پرهیز کنیم؛ چراکه ما هم‌اکنون بسیاری از گونه‌های گیاهی مفید کشورمان را به دلیل این کار اشتباه از دست داده‌ایم.

این فعال محیط‌زیست خاطرنشان کرد: ما امانت‌دار نسل‌های آینده هستیم و باید از شکار، صید و آزار پرندگان و گونه‌های وحشی پرهیز کنیم، طبیعت بدون وجود این گونه‌های با ارزش تنوع زیستی خالی از حیات و زیبایی خواهد بود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید مراتب را سریعاً به شماره ۱۵۴۰ یا پاسگاه‌های محیط‌بانی محل یا پاسگاه‌های انتظامی منطقه گزارش دهند.


توی طبیعت این کارا رو نکن!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق