درخواست واشنگتن برای توقف حملات به پالایشگاه‌های روسیه


درخواست واشنگتن برای توقف حملات به پالایشگاه‌های روسیه

سه منبع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز گفتند ایالات متحده از اوکراین خواسته تا حملات به زیرساخت‌های انرژی روسیه را متوقف کند و در عین حال هشدار داده است که حملات پهپادی خطر افزایش قیمت جهانی نفت و واکنش‌های تلافی‌جویانه را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، این سه منبع آگاه می‌گویند واشنگتن دائما هشدارهایی را به مقامات ارشد سرویس امنیت اوکراین (SBU) و سرویس اطلاعات نظامی اوکراین (GUR) می‌دهد.

هر ۲ واحد اطلاعاتی اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، برنامه‌های پهپادی خود را برای هدف‌گیری روسیه در زمین، دریا و هوا گسترش داده‌اند.

یکی از این منابع آگاه به روزنامه فایننشال تایمز می‌گوید کاخ سفید به طور فزاینده‌ای از «حملات بی‌پروایانه» پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌ها، پایانه‌ها، انبارها و تاسیسات ذخیره‌سازی نفت در غرب روسیه که به ظرفیت تولید نفت این کشور آسیب زده، ناامید و درمانده شده است.

این روزنامه انگلیسی تاکید می‌کند: به‌رغم تحریم‌های غرب علیه بخش نفت و گاز روسیه، این کشور همچنان یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان انرژی در جهان است. قیمت نفت در سال جاری حدود ۱۵ درصد افزایش یافته و به ۸۵ دلار در هر بشکه رسیده است و هزینه‌های سوخت را درست در زمانی که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرده و برای انتخابات ۲۰۲۴ این کشور رقابت می‌کند، افزایش داده است.

واشنگتن هم‌چنین نگران است اگر اوکراین به حمله به تاسیسات روسیه، از جمله بسیاری از آن‌ها که صدها مایل از مرز فاصله دارند، ادامه دهد، روسیه می‌تواند با حمله به زیرساخت‌های انرژی که غرب به آنها متکی است، اقدامی تلافی‌جویانه انجام دهد.

«باب مک‌نالی» رئیس مشاوره شرکت راپیدان انرژی و مشاور سابق انرژی در کاخ سفید گفت: «هیچ چیزی بیشتر از افزایش قیمت نفت در طول یک سال انتخابات، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را وحشت‌زده نمی‌کند».

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی