روز 170 طوفان‌الاقصی/ حمله زمینی و هوایی به خان‌یونس


روز 170 طوفان‌الاقصی/ حمله زمینی و هوایی به خان‌یونس

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت یک نظامی دیگر خود در نبردهای شمال نوار غزه اذعان کرد، مناطق مختلف شهر خان‌یونس بار دیگر هدف حملات سنگین اشغالگران از زمین و هوا قرار گرفت.

روز 170 طوفان‌الاقصی/ حمله زمینی و هوایی به خان‌یونس

به گزارش راهبرد معاصر، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به هلاکت یک نظامی دیگر خود از گردان ۹۳۲ در نبردهای شمال نوار غزه اذعان کرد.

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۲ هزار و ۲۲۶ نفر خبر داد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که شمار مجروحان نوار غزه هم به ۷۴ هزار و ۵۱۸ نفر رسیده است.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت نوار غزه، رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف این باریکه مرتکب ۸ جنایت کشتار جمعی شد که در آن ۸۴ نفر شهید و ۱۰۶ نفر هم زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی الجزیره ضمن گفتگو با یکی از شاهدان در اطراف بیمارستان شفا در غزه پرده از جنایت صهیونیست‌ها در تجاوز به زنان فلسطینی پناه‌گرفته در این بیمارستان برداشت.

بر اساس این گزارش، «جملیه الهسی» بانوی فلسطینی که در مناطق اطراف بیمارستان شفا در غزه در محاصره نظامیان صهیونیست قرار دارد، در گفتگو با الجزیره با بیان اینکه بمباران مناطق اطراف بیمارستان شفا همچنان با شدت ادامه دارد و افراد زیادی در این حملات شهید یا زخمی شده‌اند، گفت: مردم کجا هستند تا به داد ما برسند؟ تا کی باید این وضع را تحمل کرد؟

وی سپس درباره مشاهدات خود از تحولات داخل بیمارستان شفا افزود: بیمارستان شفا به میدان جنگ تبدیل شده است. اوضاع بیمارستان شفا قابل توصیف نیست، آیا درباره زانی بگوییم که مورد تجاوز قرار گرفتند؟ یا زنانی که ربوده شده یا اعدام شدند؟ یا اجسادی که از زیر آوار خارج شدند و طعمه سگ‌های نظامیان صهیونیست شدند؟

این بانوی فلسطینی همچنین از مشکلات روحی و روانی، گرسنگی و تشنگی آوارگان فلسطینی و غیرنظامیان محاصره شده در اطراف بیمارستان شفا سخن گفت.

گردان‌های قدس - تیپ طولکرم اعلام کرد که رزمندگانش یک خودروی نظامی حامل یک افسر و سه نظامی صهیونیست را در شمال شهر طولکرم در کرانه باختری به کمین انداخته و همه آنها را به هلاکت رساندند.


تیپ طولکرم با صدور بیانیه‌ای درباره این عملیات اعلام کرد که رزمندگانش پس از زیر نظر گرفتن تحرکات نظامیان اشغالگر در منطقه دیر الغصون در شمال شهر طولکرم، خودرو حامل یک افسر و سه نظامی صهیونیست را به کمین انداخته و به سوی آنها تیراندازی کردند و هر چهار نفر را به هلاکت رساندند و خودرو آنها نیز واژگون شد و رزمندگان به سلامت محل عملیات را ترک کردند.

گفتنی است که دروازه دیرالغصون در منطقه مرزی شمال غرب طولکرم واقع شده است و رزمندگان مقاومت توانستند دروازه را دور بزنند و به سرزمین‌های اشغالی نفوذ و از دیواری که اشغالگران چندین ماه است در اطراف سراسر کرانه باختری ساخته‌اند، عبور کنند.

پس از این عملیات استثنایی، نظامیان صهیونیست به صورت گسترده در طولکرم مستقر شده و در حال بازرسی منطقه و به‌دنبال مجریان عملیات هستند. این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اخبار مربوط به این عملیات موفقیت‌آمیز رزمندگان فلسطینی را سانسور کرده و چیزی درباره آن منتشر نکرده‌اند.

اعلام این عملیات ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش اشغالگر از کشته شدن یک درجه‌دار و زخمی شدن شدید یک افسر و یک نظامی دیگر در نتیجه عملیات روز جمعه مجاهد فلسطینی «برکات منصور» در روستای «دیر بزیغ» در نزدیکی رام الله در کرانه باختری خبر داد. این مجاهد فلسطینی پس از ساعت‌ها درگیری با نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

به گفته منابع محلی، قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی سواحل رفح در جنوب نوار غزه را به‌شدت گلوله‌باران کردند.

همچنین در حمله هوایی اشغالگران به خانه‌ای مسکونی در محله «الجنینه» در شرق رفح دست‌کم شش نفر شهید و شمار زیادی زخمی یا مفقود شدند. در محله «الفلوجه» غزه هم یک خانه مسکونی هدف حمله هوایی قرار گرفت و شماری از ساکنان آن شهید یا زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی مناطق مرکزی و غربی شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را هدف سنگین هوایی و زمینی قرار داد. مناطق جنوبی و جنوب شرقی خان‌یونس نیز هدف دست‌کم ۵۰ حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

خودروهای نظامی صهیونیست‌ها وارد مناطق اطراف بیمارستان ناصر در خان‌یونس شدند و این مناطق به صورت همزمان هدف آتش توپخانه رژیم اشغالگر قرار گرفت. رزمندگان مقاومت در اطراف بیمارستان ناصر به‌شدت با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

یکی از نیروهای اتاق عمل اورژانس هلال احمر فلسطین در بیمارستان الامل در غرب خان یونس هم در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسید./ مهر


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب