آخرین وضعیت ترافیکی در محور‌های مواصلاتی استان قزوین


آخرین وضعیت ترافیکی در محور‌های مواصلاتی استان قزوین

سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش اظهار کرد: دور دوم مسافرت‌ها آغاز شده و اکنون شاهد ترافیک نیمه‌سنگین و روان در مسیر‌های رفت و برگشت هستیم، یعنی ترافیک در مسیر به سمت تهران و مسیر از سمت تهران به قزوین و شهر‌های شمالی نیمه‌سنگین و روان است و پیش‌بینی می‌کنیم بعدازظهر امروز پنجم فروردین ماه، بار برگشت مسافران از سفر‌ها افزایش یابد و شاهد ترافیک سنگین در مسیر‌های بازگشت به سمت تهران باشیم.

رئیس پلیس راه استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی به لحاظ تردد در محورهای مواصلاتی استان نداریم، توصیه می‌کنیم مسافرانی که در مسیرهای رفت یا برگشت هستند، از هر گونه عجله و شتاب بی‌مورد پرهیز کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت جوی در محورهای مواصلاتی قزوین مساعد است، شرایط ترافیکی نیز در محورهای استان عادی است و از مسافران درخواست می‌کنیم اگر قصد عبور از این محورها را دارند، سریع‌تر تصمیم خود را عملیاتی کرده و از این محورها گذر کنند.

ذاکری‌منش خاطرنشان کرد: رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی معضلی است که در ایام گذشته بسیار دچار آن بوده‌ایم و حادثه‌ساز شده است، رانندگان عزیز از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین عجله و شتاب بی‌مورد حین رانندگی اجتناب کنند، استراحت قبل از سفر و حین سفر علی‌الخصوص در مسیرهای بازگشت ضروری است.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی هموطنان عزیز در بستن کمربند ایمنی کوتاهی می‌کنند و گشت‌های پلیس دائم به رانندگان و سرنشنیان تذکر این مسئله را می‌دهند، طی روزهای اخیر ۲ حادثه در محورهای استان داشته‌ایم که سرنشین‌ها به‌علت نبستن کمربند ایمنی، پرت و فوت شده‌اند.

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشنیان اتوبوس‌ها ضروری است، همچنین توقف بی‌مورد و غیرضروری و اتراق در حاشیه آزادراه‌ها بسیار خطرناک است، پلیس دائم به مسافرانی که در حاشیه آزادراه‌ها توقف کرده‌اند هشدار می‌دهد، چرا که این توقف‌ها حادثه‌سازند.

وی اظهار کرد: اگر مسافران قصد اتراق برای استراحت یا صرف غذا دارند، باید در حاشیه امنی پارک کنند، البته ترجیح این است که در مجتمع‌های خدمات رفاهی یا در پارکینگ‌هایی که در حاشیه آزادراه‌ها وجود دارد توقف کنند.

ذاکری‌منش در پایان بیان کرد: علی‌رغم افزایش ۷ درصدی ترددها، وضعیت تصادفات نسبت به سال‌های گذشته سیر کاهشی داشته است و از ابتدای طرح نوروزی پلیس راه تا دیروز، یعنی از ۲۴ اسفند ماه تا چهارم فروردین ماه، بیش از ۱۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وضعیت جاده‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی