ایران به قطب انرژی منطقه با صادرات برق تبدیل می‌شود


ایران به قطب انرژی منطقه با صادرات برق تبدیل می‌شود

وزیر نیرو ایران: دولت برنامه‌ای چهارساله برای افزایش ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، وزیر نیرو، علی‌اکبر محرابیان از تلاش برای افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق نیروگاه‌ها خبر داد که ۱۰ هزار مگاوات آن از محل انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.
وی خاطرنشان کرد: "بازار توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، با اتکا به قابلیت بالای منابع انرژی‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، زیست‌توده و زمین گرمایی، از طریق امکان عقد قراردادهای بلندمدت با نرخ‌های تشویقی، بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران است.
ایران از قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی برخوردار بوده و فرصت اقتصادی مناسبی برای سرمایه‌گذاران حوزه تجدیدپذیر برای ایجاد مزارع تجدیدپذیر فراهم کرده است".
مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: "امکان تخصیص بخشی از ظرفیت مبادی صادراتی به نیروگاه‌های تجدیدپذیر با ابلاغ مصوبه وزارت نیرو مبنی بر صادرات برق تجدیدپذیر فراهم شد.
بر اساس این مصوبه درصورتی‌که ظرفیت مازاد برای خطوط صادراتی برق کشور وجود داشته باشد مجوزهای لازم جهت سرمایه‌گذاری در حوزه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، برق‌آبی و حتی زغال‌سنگ سوز به سرمایه‌گذاران متقاضی واگذار خواهد شد.
امکان صادرات برق برای سرمایه‌گذاران این نیروگاه‌ها به مدت ۸ ماه در سال فراهم شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند علاوه بر احداث نیروگاه تجدیدپذیر یا برق‌آبی نسبت به افزایش ظرفیت صادراتی شبکه برق کشور اقدام کنند".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان