بیش از 200 شرکت هرمی سال گذشته شناسایی و پلمب شده است


بیش از 200 شرکت هرمی سال گذشته شناسایی و پلمب شده است

به گزارش رکنا، سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا درباره تفاوت کلاهبرداری با سرقت در سطح شهر اظهار کرد: پیشگیری صد در صدی در مورد کلاهبرداری صرفا بر عهده پلیس نیست و مانند سرقت پلیس گشت...

به گزارش رکنا، سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا درباره تفاوت کلاهبرداری با سرقت در سطح شهر اظهار کرد: پیشگیری صد در صدی در مورد کلاهبرداری صرفا بر عهده پلیس نیست و مانند سرقت پلیس گشت نمی‌تواند به صورت فیزیکی در خیابان باشد.

او گفت:طبق قانون تفاوت سرقت و کلاهبرداری در این است که سارق در سرقت مال دیگری را بدون اذن مالک می برد و در کلاهبرداری صاحب شخصا مالش را تحویل سارق می‌دهد. پلیس اقدامات زیادی را برای پیشگیری از کلاهبرداری انجام داده و وقوع کلاهبرداری نسبت به گذشته را کاهش داده است و با کمک دیگر حوزه های پلیس آگاهی بیش از ۸۵ درصد کلاهبرداری‌ها کشف شده و ۱۵ درصد نیز در دست پیگیری است.

رییس پلیس آگاهی فراجا بیان کرد: کلاهبرداران مطمئن باشند که کاراگاهان به مرحله‌ای رسیده اند که کلاهبرداران در کمترین زمان دستگیر خواهند شد.

او گفت: بحث کوروش کمپانی در حال حاضر در دست ما نیست و پرونده های مشابه اینچنین هم در دست ما نخواهد بود. در مورد شرکت‌های هرمی نیز باید گفت این شرکت‌ها افراد را وارد کرده و پس از کار کردن روی موضوعات ذهنی و روانی ،آن‌ها را طوری قانع می‌کنند که فرد حتی اطلاعات حقیقی را به خانواده خود نیز نمی‌دهد و با ترفند‌هایی که بلد هستند سایر افراد را نیز وارد این چرخه می‌کنند. بیش از ۲۰۰ شرکت هرمی در سال گذشته شناسایی و پلمب شده است.

قنبری بیان کرد: طی ۱۱ ماهه سال گذشته در حوزه کلاهبرداری علیرغم افزایش وقوع، پلیس آگاهی موفق به کشف ۸۵ درصد پرونده‌ها در سطح کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش کشف را شاهد هستیم. دستگیری متهمان پرونده‌های کشف پیش‌دستانه نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۷ درصدی رو به رو بوده است.

او گفت: شایع‌ترین کلاهبرداری‌ها، کلاهبرداری با استفاده از رسید ساز جعلی و کلاهبرداری تحت عنوان خرید و فروش می‌باشد که در این رابطه به منظور آگاه سازی شهروندان هشدارهای پیشگیرانه کرارا با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار ارائه شده است. انتظار پلیس از شهروندان عزیز این است که به منظور پیشگیری از وقوع مشابه، به هشدارها توجه جدی کنند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: در حوزه شرکت‌های هرمی نیز ۲۹۳ پرونده به صورت پیشدستانه در سطح کشور تحت رسیدگی قرار گرفته اند. علاوه بر پلمب ۶۹ مکان هرمی ۱۲۰۹ نفر دستگیر شده‌اند.

قنبری گفت: پیشرفت فناوری زمینه فعالیت مجرمانه در حوزه جعل و کلاهبرداری را تغییر داده و روند رو به رشد سوءاستفاده از آن در ارتکاب جرایم جعل و کلاهبرداری را افزایش داده که شاهد افزایش وصول گزارشات مربوط به تبلیغ و فروش اسناد و اوراق بهادار و… در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستیم؛ بنابراین ضروری است همه سازمان‌ها برای خشک کردن ریشه گردانندگان این جرم و شناسایی و انهدام آنها اقدامات اساسی را در دستور کار قرار دهند.


بیش از 200 شرکت هرمی سال گذشته شناسایی و پلمب شده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو