محکومیت حمله تروریستی مسکو از سوی شورای امنیت سازمان ملل


محکومیت حمله تروریستی مسکو از سوی شورای امنیت سازمان ملل

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: "شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله تروریستی "بزدلانه" در سالن کنسرت کروکوس را به شدت محکوم می کند.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه که متن آن توسط دمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نقل شده است، آمده است: "اعضای شورای امنیت اقدام تروریستی شنیع و بزدلانه در سالن کنسرت کراسنوگورسک در 22 مارس 2024 را به شدت محکوم کردند."
سرویس امنیت فدرال روسیه عصر جمعه اعلام کرد که تیراندازی و آتش‌سوزی قبل از اجرای کنسرت در تالار کروکوس در منطقه کراسنوگورسک مسکو در مرز شمال غربی مسکو رخ داده است. بر اساس گزارش این سرویس، 40 نفر کشته و بیش از 140 نفر زخمی شدند. کمیته تحقیقات روسیه پرونده جنایی در رابطه با این حمله تروریستی تشکیل داد.
خبرنگار اسپوتنیک که شاهد این حادثه بود گزارش داد که حداقل سه مرد بدون ماسک از طریق ورودی ها وارد سالن شدند، آنها به مردم تیراندازی کردند و بمب های آتش زا پرتاب کردند.
سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف گفت که ولادیمیر پوتین در اولین دقایق تیراندازی در کروکوس از موضوع مطلع شد؛ او دائماً از طریق تمام سرویس های مربوطه، اطلاعاتی در مورد آنچه اتفاق می افتد و اقدامات انجام شده دریافت می کند. پسکوف خاطرنشان کرد که رئیس جمهور تمام دستورات لازم را داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زایمانی که بین 4.5 میلیون وضع حمل یک بار اتفاق می افتد !