رکوردشکنی دوباره مرسدس وِیژن EQXX در سفر عربی


رکوردشکنی دوباره مرسدس وِیژن EQXX در سفر عربی

EQXX در پایان این سفر شارژ کافی برای پیمایش مسافت ۳۰۰ کیلومتری را داشته است. مرسدس‌بنز ویژن EQXX یکی از تحسین برانگیزترین خودروهای برقی حال حاضر جهان به شمار می‌رود که پیشتر موفق شده بود دو در تلاش موفقیت‌آمیز، مسافت‌های ۱,۰۰۸ و ۱,۲۰۲...

EQXX در پایان این سفر شارژ کافی برای پیمایش مسافت ۳۰۰ کیلومتری را داشته است.

رکوردشکنی دوباره مرسدس وِیژن EQXX در سفر عربی

مرسدس‌بنز ویژن EQXX یکی از تحسین برانگیزترین خودروهای برقی حال حاضر جهان به شمار می‌رود که پیشتر موفق شده بود دو در تلاش موفقیت‌آمیز، مسافت‌های ۱,۰۰۸ و ۱,۲۰۲ کیلومتری را هر کدام با یک بار شارژ کامل طی کند. این پیروزی‌ها باعث توقف سازنده آلمانی این خودرو نشده و مهندسان آن در یک اقدام تازه، این‌بار در عربستان سعودی رکوردهای پیشین این خودرو را شکسته‌اند.

رکوردشکنی دوباره مرسدس وِیژن EQXX در سفر عربی

سفر ۱,۰۱۰ کیلومتری این خودرو از ریاض، پایتخت عربستان، آغاز شد و تا نمایشگاه تازه مرسدس‌بنز در دبی، امارات متحده عربی، ادامه داشت. مسیر حرکت خودروی چهار در مرسدس از جاده‌های کویری این دو کشور با دمای ۳۴ درجه می‌گذشت.

رکوردشکنی دوباره مرسدس وِیژن EQXX در سفر عربی

هرچند مسافت ۱,۰۱۰ کیلومتر نسبت‌به تلاش‌های گذشته این برند یک رکورد تلقی نمی‌شود اما EQXX درحالی موفق به اتمام مسیر شد که هنوز توانایی پیمایش مسافتی ۳۰۷ کیلومتری را داشت. این خودرو ۱۴ ساعت و ۴۲ دقیقه از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی خود استفاده کرد و مصرف انرژی ۱۳.۵ کیلومتر بر کیلووات ساعت را ثبت کرد؛ البته راننده می‌بایست در مرز عربستان و امارات تعویض می‌شد پس ۱ ساعت و ۵۷ دقیقه از این زمان در مرز دو کشور صرف شد.

رکوردشکنی دوباره مرسدس وِیژن EQXX در سفر عربی

درهرصورت، بیشتر خودروهای برقی امروزی به نهایت مصرف ۳.۲ تا ۸ کیلومتر بر کیلووات ساعت دست پیدا می‌کنند که در مقایسه با رکورد مصرف انرژی پیشین EQXX هم ضعیف قلمداد می‌شود. در سفر پیشین این خودرو در «سیلوراستون» مصرف نیرو ۱۲ کیلومتر بر کیلووات ساعت به ثبت رسیده بود. سرعت متوسط این خودرو در سفر عربستان-امارات برابر ۶۷ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت آن برابر ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت اندازه‌گیری شده است. البته که با هوای گرم این مسیر، سیستم تهویه هوا هم همیشه روشن بوده است.

رکوردشکنی دوباره مرسدس وِیژن EQXX در سفر عربی

مشخصا دستیابی به مصرف انرژی بهینه بدون کمک خورشید تابان بر فراز کمربند استوا غیرممکن بود؛ فرصتی که در سیلوراستون چندان مهیا نبود. ۱۱۷ سلول خورشیدی سقف EQXX هم ۱.۸۷ کیلووات ساعت از انرژی باتری را به آن بازگردانده بودند. این خودرو در تست‌های مختلف مرسدس نزدیک به ۲۳ هزار کیلومتر را طی کرده است. از آنجا که موفقیت‌های EQXX برای مرسدس قابل‌توجه به شمار می‌روند، امید است این شرکت به تولید انبوه آن بپردازد. نظر شما درباره مرسدس EQXX چیست؟ آیا دستاوردهای آن با ورود باتری‌های حالت جامد کم‌رنگ خواهد شد؟

برچسب ها
الکتریکی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...