چگونه از بیماری‌های فصل بهار در امان باشیم؟


چگونه از بیماری‌های فصل بهار در امان باشیم؟

ایتنا - فصل بهار با تمام سرسبزی و آب و هوای مطلوبش، همواره برخی افراد را درگیر بیماری‌هایی می‌کند که روزهای شاد بهار را برای آن‌ها تلخ می‌کند.


گرده‌های گیاهان، درختان، گل‌ها و علف‌ها که در فصل بهار در هوا پخش هستند، احتمال درگیری برخی افراد با حساسیت‌های مزمن را بالا می‌برد. این حساسیت‌ها منجر به واکنش‌هایی نظیر عطسه، خارش چشم و کیپ شدن بینی می‌شوند که توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به این نوع حساسیت‌ها در زمان اوج گرده‌افشانی، ماندن در فضای دربسته را انتخاب کنید و پنجره‌ها را هم ببندید و از دستگاه تهویه هوا استفاده کنید.

از دیگر بیماری‌های مربوط به این فصل عفونت‌های تنفسی است که در اثر نوسان زیاد هوا و گرم و سرد شدن آن، ویروس‌ها فعال شده و باعث بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شوند. رعایت بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست‌ها در جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها موثر است.

بیماری آسم فصلی مربوط به فصل بهار و گرده‌افشانی‌های گل و گیاهان، آلودگی هوا و تغییرات متعدد دما در این دوره است و افرادی که مبتلا به آسم و مشکلات تنفسی هستند علایم بیماری‌شان را تشدید می‌کند. دوری کردن از محرک‌ها، در دسترس بودن داروهای بیماری آسم و داشتن برنامه‌ای برای کنترل احتمالی حمله آسم از راه‌های جلوگیری از این بیماری است.

قرار گرفتن پوست در معرض گیاهانی مانند پیچک‌های سمی یا هر گیاه سمی دیگر در فصل بهار منجر به التهاب پوستی شده که شناسایی این گیاهان و درختان و رعایت فاصله مناسب با آن‌ها تنها راه درگیر نشدن با این بیماریست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی