کیش و مات؛ افشاگری آمریکا از آنچه که روسیه برای ناتو آماده کرده است


کیش و مات؛ افشاگری آمریکا از آنچه که روسیه برای ناتو آماده کرده است

افسر سابق اطلاعاتی ارتش آمریکا گفت که روسیه سیستمی ایجاد کرده است که موجب می شود آمریکا در مسابقه تسلیحاتی شکست بخورد.

به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر افسر سابق اطلاعاتی ارتش آمریکا در مصاحبه با کانال یوتیوب "جاجینگ فریدم " گفت که روسیه سیستمی ایجاد کرده است که ناتو قادر به رقابت با آن در یک مسابقه تسلیحاتی بالقوه نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: روسیه یک صنعت نظامی ساخته است که از ناتو پیشی گرفته است. خنده دار است وقتی مردم می گویند که ائتلاف در حال گسترش است: فنلاند و سوئد به ناتو پیوسته اند. پاسخ روسیه این است: خوب، ما 40 لشکر جدید، یک دوجین تیپ جدید ایجاد خواهیم کرد: کیش و مات. روسیه اکنون سیستمی دارد که به موجب آن آنها می توانند این کار را انجام دهند.
به گفته این کارشناس، یک بحث سنتی در ایالات متحده وجود دارد که آنها به اوکراین کمک مالی می کنند تا روسیه را تضعیف کنند. ریتر گفت، با این حال، آنها هرگز نمی توانستند تصور کنند که مسکو می تواند آنچه را که امروز نشان می دهد، انجام دهد.
این تحلیلگر توضیح داد: برای توجیه ناکامی آمریکا در نابودی روسیه از طریق تحریم و حمایت از رژیم کی یف، تزی در مورد استراتژی جدید واشنگتن برای شروع مسابقه تسلیحاتی به منظور محروم کردن مسکو از بودجه ارائه شده است.
ریتر گفت: اما این اتفاق نمی افتد. آیا می دانید چه اتفاقی خواهد افتاد، چه کسی ورشکسته خواهد شد؟ ایالات متحده و ناتو، زیرا روسیه آنقدر جلوتر رفته است که ما نمی توانیم به آن برسیم.
در نوامبر 2023، یک منبع بلندپایه اروپایی گزارش داد که کشورهای اتحادیه اروپا تنها 300 هزار مهمات از یک میلیون مهمات برنامه ریزی شده را در اختیار اوکراین قرار داده اند. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفت که اتحادیه اروپا تا مارس 2024 نمی تواند به وعده خود مبنی بر ارسال یک میلیون گلوله عمل کند. در ژانویه، بلومبرگ نوشت که کشورهای اتحادیه اروپا تا ماه مارس می توانند تنها حدود 600 هزار گلوله به اوکراین بدهند. با این حال، در واقع این تحویل ها تا اول مارس محقق نشده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک