نماینده دائم روسیه در سازمان ملل: آمریکا مبارزه با اسلام گرایان در سوریه را متوقف کرده است


 نماینده دائم روسیه در سازمان  ملل: آمریکا مبارزه با اسلام گرایان در سوریه را متوقف کرده است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که آمریکا مدت زیادی است که در سوریه با اسلام گرایان مبارزه نمی کند و از آنها برای اهداف خود استفاده می کند.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که آمریکا مدتهاست که مبارزه با سازمان تروریستی داعش* ( دولت اسلامی*) را که در فدراسیون روسیه ممنوع شده است، در سوریه متوقف کرده است؛ در عوض، آنها از این شبه نظامیان برای اهداف خود علیه دولت دمشق استفاده می کنند.
وی افزود: همکاران آمریکایی ما در واقع مبارزه با داعش* را در این کشور عربی متوقف کرده‌اند و مدت‌هاست که از شبه‌نظامیانی که آنها را جمع‌آوری کرده‌اند منحصراً برای نیازهای خود، از جمله برای خرابکاری علیه نیروهای دولتی سوریه استفاده می‌کنند.
وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها و متحدان اروپایی‌شان در تلاش هستند تا از تروریست‌های حیات تحریر الشام* که ادلب را کنترل می‌کنند و مخالف دولت قانونی سوریه در دمشق هستند، توسط شورای امنیت سفید نمایی کنند.
در سال‌های اخیر مقامات آمریکا با استفاده از افراط گرایان و تروریست‌ها سعی داشته‌اند دولت بشار اسد را سرنگون کنند، ولی همواره در این مسیر ناکام بوده‌اند.
در سال 2012 دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری اسبق آمریکا عملیاتی را به منظور اجرای برنامه محرمانه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با هدف انتقال هزاران تن اسلحه و میلیاردها دلار پول به کسانی که در این برنامه به اصطلاح "شورشیان میانه روی سوری" (یا همان تروریست ها) خوانده شدند، اجرا کرد، در حالی که بعدا تحقیقات نشان داد که این به اصطلاح "َشورشیان میانه روی سوری" همان تروریست‌های جبهه النصره (تحریر الشام) بوده‌اند.
داعش* (دولت اسلامی*) و حیات تحریر الشام* سازمان های تروریستی هستند و فعالیت این گروه ها در روسیه ممنوع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید