گزارش ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد + جزئیات


گزارش ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد + جزئیات

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گزارشی به نشست ۵۵ شورای حقوق بشر این سازمان ارائه کرد.

گزارش ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد + جزئیات

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی بحرینی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران و رییس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر، گزارش این نشست در سال ۲۰۲۳ را امروز پنج شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ به نشست ۵۵ شورای حقوق بشر ارائه کرد.

بحرینی در گزارش خود به شورای حقوق بشر گفت: نشست مجمع اجتماعی ۲۰۲۳ با استقبال گسترده و حضور نمایندگان دولت‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، مراکز علمی و پژوهشی و فعالان موضوعات مختلف حقوق بشری برگزار گردید و مباحث عمیقی در خصوص چالش‌هایی که جهان در ارتباط با نقش علم و فن آوری و نوآوری در ارتقاء حقوق بشر با آن روبروست، انجام شد.

رئیس ایرانی مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر افزود: شرکت کنندگان در این نشست اذعان داشتند که حق بهره مندی از مزایای پیشرفت علمی و کاربرد آن از حقوق اساسی بشر است. علم، فن آوری و نوآوری نقش اساسی در غلبه بر چالش‌های جهانی، امکان تحقق سایر حقوق بشر، و تقویت بهبود پایدار پس از همه گیری کرونا دارد. دسترسی برابر و به اشتراک گذاری جهانی، برای بهره مندی همه از این حق حیاتی هستند.

بحرینی در گزارش خود همچنین گفت: ملی‌گرایی علمی، اقدامات قهری یکجانبه و انحصار مالکیت معنوی می‌تواند اشتراک‌گذاری علم، فن آوری و نوآری را محدود کند و منجر به موانع مهم‌تری برای تحقق حقوق بشر شود.

سفیر و نماینده دائم ایران با اشاره به توصیه‌هایی که نشست مجمع اجتماعی ۲۰۲۳ خطاب به دولت‌ها داشته است از جمله گفت: از جمله توصیه‌هایی نشست مجمع اجتماعی این بود که دولت‌ها باید از رفع موانع ارتقای سواد دیجیتال، مانند اقدامات اجباری یک‌جانبه، حمایت کنند و از سیاست‌هایی که دسترسی جهانی به کالا‌ها و خدمات دیجیتال را اعطا می‌کنند، محافظت کنند. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق