قهرمان کشتی روسیه به دلایل سیاسی المپیک پاریس را از دست داد


قهرمان کشتی روسیه به دلایل سیاسی المپیک پاریس را از دست داد

دارنده مدال طلای جهان و المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی روسیه به دلیل مطرح کردن نظرات سیاسی خود المپیک پاریس را از دست داد.

قهرمان کشتی روسیه به دلایل سیاسی المپیک پاریس را از دست داد

به گزارش راهبرد معاصر؛ موسی اولویف دارنده طلای المپیک چندی پیش به دلیل انتشار تصویری که در پس زمینه آن عنوان (نه به نازیسم) دیده می‌شود از حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک محروم شد.

در این خصوص میخاییل مامیاشویلی رییس فدراسیون کشتی روسیه گفت: او فعلا اجازه حضور در گزینشی المپیک مختص قاره اروپا را ندارد، اما در حال تلاش برای حل این مشکل هستیم. حقیقت این امر اولویف نیز معتقد به نوشته آن پوستر است، مطالبه اصلی اولویف جهان بدون تفکر نازیسم است.

مسابقات گزینشی در حال حاضر در پان آمریکن برگزار شد. این پیکار‌ها از ۲۸ فوریه تا یک مارس (۹ تا ۱۱ اسفند ۱۴۰۲) در آکاپولکو مکزیک برگزار شد.

همچنین مسابقات انتخابی آفریقا و اقیانوسیه در اسکندریه مصر از ۲۲ تا ۲۴ مارس (۳ تا ۵ فردوین ۱۴۰۳)، مسابقات انتخابی اروپا در باکو جمهوری آذربایجان از ۴ تا ۷ آوریل (۱۶ تا ۱۹ فروردین۱۴۰۳) و مسابقات انتخابی آسیا از ۱۹ تا ۲۱ آوریل (۳۱ فروردین تا دوم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بیشکک قرقیزستان و در نهایت مسابقات جهانی انتخابی المپیک از ۹ تا ۱۲ می (۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در استانبول ترکیه برگزار می‌شود. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق