اعدام یک مرد معلول ذهنی به جرم قتل زن جوان


اعدام یک مرد معلول ذهنی به جرم قتل زن جوان

به گزارش رکنا، اداره اصلاح و تربیت جورجیا روز پنجشنبه و در بیانیه‌ای اعلام کرد اعدام ویلی پای که اولین مورد اعدام در ایالت جورجیا در بیش از چهار سال گذشته به شمار می‌رود، با تزریق سم و در...

به گزارش رکنا، اداره اصلاح و تربیت جورجیا روز پنجشنبه و در بیانیه‌ای اعلام کرد اعدام ویلی پای که اولین مورد اعدام در ایالت جورجیا در بیش از چهار سال گذشته به شمار می‌رود، با تزریق سم و در ساعت ۱۱:۰۳ شب در زندانی واقع در جنوب آتلانتا انجام شد.

اعدام ویلی پای ۵۹ ساله، پس از رد آخرین درخواست تجدیدنظر او در اواخر روز چهارشنبه توسط دیوان عالی ایالات متحده اجرا شد. در یک دادخواست عفو و پرونده‌های مختلف دادگاه، ویلی پای و وکلای او با استناد به ناتوانی ذهنی، مشکل تربیتی و کمک ناکارآمد مشاوران، برای نجات جان او استدلال کرده بودند.

بر اساس اطلاعات مرکز غیردولتی اطلاعات راجع به مجازات اعدام، اعدام ویلی پای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا است. کانون وکلای آمریکا گفته است که اعدام‌ها در نتیجه همه‌گیری کووید-۱۹ در آنجا متوقف شده بود.

ویلی پای در سال ۱۹۹۶ به قتل، آدم‌ربایی همراه با جراحت بدنی، سرقت مسلحانه و تجاوز در پرونده قتل «آلیشیا لین یاربرو» محکوم شد.


اعدام یک مرد معلول ذهنی به جرم قتل زن جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق